
Уже другий тиждень поспіль на буковинських АЗС зростає вартість пального. Лише за сім днів кожна із марок бензину додала в ціні в середньому 25-30 копійок, залежно від компанії-дистрибютора. Загалом, вартість пального зросла лише на заправках великих нафтотрейдерів, натомість, дрібні ціни не змінювали.
Пальне почало дорожчати ще на початку вересня й багато аналітиків ринку пов'язували це з тим, що так торгівці відреагували на коливання долара. Адже пальне у нас здебільшого імпортне, а розраховуються за нього саме американською валютою. Водночас серед основних причин називають також здорожчання нафти і сезонний чинник.
До виборів бензин не дорожчатиме
– Зараз триває збір урожаю, відповідно, на пальне є попит, – пояснює голова Асоціації працівників підприємств з торгівлі нафтопродуктами Буковини Ілля Хочь. – Тому й ціни зросли. Проте цілком імовірно, що після жнив бензин не тільки не дорожчатиме, але й трохи подешевшає. Це за умови, що не зростатиме вартість нафти на світовому ринку й не збільшиться рівень інфляції всередині держави. Принаймні так буде до виборів. За неофіційною інформацією, Мінпаливенерго попросило вітчизняних нафтотрейдерів притримати ціни до кінця жовтня.
За порушення якості пального лише цьогоріч торгівців пальним оштрафували на понад мільйон гривень
Зате самі торгівці дають менш оптимістичні прогнози. Кажуть, біржова ціна нафти постійно зростає, а тому про зниження цін не може бути й мови. В Європі пальне коштує щонайменше 18 гривень за літр, якщо перевести у національну валюту. У нас же змушені продавати якісний бензин за максимум 11,5 гривні.
Коментарі до теми
Вартість пального потягне вгору ціни на харчі
Дмитро Олексюк,
начальник Головного управління АПК в Чернівецькій області
Кампанія зі збору урожаю обійдеться лише трохи дорожче, ніж торік. До речі, рік тому ціни на пальне були приблизно такими самими. На жнива цьогоріч витратили 118 мільйонів гривень. Лише у вересні витратимо понад тонну пального. Аби зібрати урожай з одного гектара, треба заправити техніку на 3,5 тисячі гривень.
Великі агрохолдинги запаслися пальним до його подорожчання, тому їхня продукція навряд чи подорожчає. А ось дрібні аграрії ціни підвищать.
Пасажирські перевезення за такої ціни на пальне – збиткові
Олег Огороднік,
директор ПП "Огороднік"
Звісно, підвищення вартості пального – це привід переглядати тарифи на проїзд у бік збільшення. Але робити це зараз навряд чи будемо. Річ у тім, що це досить складна і тривала процедура. Спершу їх треба розробити і узгодити, потім мають перевірити їхню економічну обгрунтованість. Після цього їх має розглянути і затвердити міськвиконком. Доки все це робитимуть, пальне ще кілька разів подорожчає. Так було завжди.
До речі, про якість. Насправді, вона залишає бажати кращої. Пальне на наших заправках досить часто не відповідає своїй ціні. Про відповідність державним стандартам годі й говорити.
На чому їздимо
На вітчизняних АЗС продають, головним чином, імпортне пальне. Зазвичай, його завозять з Румунії, Болгарії, Литви, Білорусі й Росії. Воно досить якісне, щоправда, й ціни відповідні. Декотрі заправки досі торгують бензином, виготовленим на українських нафтопереробних заводах. Принаймні на тих, що ще працюють, як наприклад, Кременчуцький НПЗ. Цей бензин дешевший. А ще через автозаправні станції навіть великих нафтових компаній реалізовують продукцію таких собі заводів із виготовлення бензинового сурогату.
Менеджер однієї із чернівецьких АЗС розповів, як правило, таке пальне значно дешевше. Проте саме низька вартість відлякує споживачів. Тому досить часто ціну ставлять, як на дорогу марку імпортного бензину.
Щодо пального із позначкою "супер", яке значно дорожче, то насправді його майже така ж, як звичайного.
Бути неякісним може навіть дуже дорогий бензин
Купуючи навіть супердорогий бензин, стовідсотково сподіватися на його надвисоку якість не варто, запевняють у споживзахисті. Перевірки, які постійно здійснює ця структура, виявили цілу низку порушень щодо якості. Зокрема, як зазначив начальник інспекції з питань захисту прав споживачів у Чернівецькій області Віктор Лащак, найчастіше трапляється завищення рівня аромовуглеводнів (сірки), які завдають шкоди довкіллю, заниження показника температури загоряння у дизпальному (має бути 60, а було 28 градусів), невідповідність октанового числа.
Парадокс, але найбільше порушень знаходять у дорогих марках пального. В. Лащак пояснив, бо виготовляють його, в основному, за ТУ (технічними умовами), які підприємство розробляє на власний розсуд, а не згідно із державними стандартами.
Виявлені під час перевірки порушення – лише вершина айсберга, адже сама процедура здійснення перевірки – перешкода.
– Перевірити якість пального ми можемо раз на рік. Попередити, що прийдемо, маємо, згідно із законом, за 10 днів. Про адекватні результати, за таких умов, не може бути мови, – каже В. Лащак. Позачергову перевірку можемо здійснити за скаргою споживача. Але знову ж таки, спершу маємо отримати дозвіл на це з Києва. Як правило, процедура забирає місяць. Споживач може сам зробити аналіз пального у лабораторії, проте ці результати, хоч би якими вони були, не аргумент для суду.
Штрафи за порушення якості досить дивні – від 17 гривень до мільйона.
Юлія ХОРОШУН
Скільки коштує бензин в Європі (у євро)*
країна |
А-95 |
ДП |
Австрія |
1,4 |
1,42 |
Бельгія |
1,7 |
1,55 |
Болгарія |
1,33 |
1,35 |
Чехія |
1,45 |
1,47 |
Фінляндія |
1,64 |
1,57 |
Німеччина |
1,64 |
1,52 |
Угорщина |
1,49 |
1,55 |
Італія |
1,8 |
1,73 |
Польща |
1,37 |
1,39 |
Румунія |
1,31 |
1,35 |
Україна |
1,18 |
1,0 |
*Середня зарплата європейця становить 4,5 тисячі євро на місяць, українця – 283 євро на місяць
Джерело: finance.obozrevatel.com
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар