
Кожне звернення перевізників до міської влади про підвищення тарифів на проїзд у громадському транспорті супроводжується слізними обіцянками поліпшити якість обслуговування. Мовляв, за ваші гроші мало не дивани у салонах поставимо. Але, як то кажуть, обіцянка-цяцянка. Про все сказане відразу ж після підвищення забувають. А люди змушені їздити у транспорті, який, як свідчить досвід, не завше чистий, та й водії не дуже привітні. Особливо допікає людям такий стан громадського транспорту влітку, коли у переповненій маршрутці чи рейсовому автобусі, котрі часом схожі банку зі шпротами, відчувається вся гама «ароматів» і.
Приміром, скаржаться люди на незадовільний стан маршруток №41, котрі курсують від Калинівського ринку до центру Садгори.
- Щодня з Садгори їжджу нею на ринок, - розповідає буковинка Оксана Чопик. – Здається, що ці маршрутки на рейс виїжджають уже брудними. Правда, є кілька чистих, а решта – суцільний кошмар. Розумію, коли вони брудні після дощу. Але це ж всередині! Дуже неприємно їхати. Хоч би раз на тиждень їх мили. Мені здається, те болото у салоні місяцями лежить. Ущільнювачі вікон брудні, скло, певно, або заліплене було раніше скотчем, абощо, але теж брудне. В кінці салону відра, колеса. Здається, тут порядку ніколи взагалі не було.
Стан маршруток нині фактично не перевіряє ніхто – відповідальну за це структуру ліквідували
Чернівчанка Катерина Олійник, котра теж працює продавцем на ринку, каже, вранці натрапляє на брудні маршрутки рідко. Але після обіду чистих немає взагалі.
- Певно, це найгірший маршрут на все місто, бо ці маршрутки в центрі не «світяться», - обурюється жінка. – Водії приїжджають на зупинку і тікають, чекаючи, поки людей наб`ється під зав`язку, аби ті не змушували їх їхати. Хочуть за меншу кількість рейсів перевезти ту ж кількість людей. І ніхто не знає, коли вони їдуть, бо графіка немає.
Досить часто поїздки в автобусах подібні на довоєнний період, коли місць у вагонах – у нашому випадку маршрутках – всім не вистачало, і люди були не проти проїхатись на даху, або випадали з дверей.
Перевізник, котрий обслуговує маршрут №41, підприємець Ярослав Галан, підтвердив кореспондентові «Погляду», що до нього не раз зверталися люди зі скаргами на брудні автобуси. Але запевняє, що маршрутки забруднюються лише у кінці дня.
Думки вголос
Чи задовольняє санітарний стан громадського транспорту?
Намагаюся ходити пішки, але інколи доводиться користуватися транспортом. Звичайно, санітарний стан його не влаштовує. Якщо зранку вони ще чисті, до вечора у багнюці. Намагаюся навіть не притулятися ні до чого. Особливо брудні маршрутки у Садгорі. З них виходиш весь у пилюці.
Транспорт брудний, обшивка сидінь подерта. А про приміські маршрутки я взагалі мовчу. Здається, там і не прибирають ніколи. Людей возять, як худобу, і ніхто нічого не робить. І пенсіонерів не завжди хочуть везти безкоштовно.
Особливо допікає стан транспорту влітку. Якщо взимку ще можна якось потерпіти, то у спеку аж ніяк. Я добираюсь на роботу кількома маршрутками – приміською і міською. І обидві завжди брудні, скло не вимите, за поручні взятися страшно – аж чорні від бруду.
Опитувала і фотографувала Яна МАРІЯНЧУК
- Мене обрали перевізником тимчасово, до рішення конкурсного комітету. Так, люди звертаються до нас, але ж ми їдемо на базар, де всі завжди возять мішками картоплю, цибулю, капусту та іншу городину, - розповідає Я. Галан. – І відмовити таким людям ми не можемо – не відправляти ж їх з ношею на таксі. Звісно, якщо хтось візьме дві сітки цибулі, не думаю, що маршрутка від цього буде чистою. Люди ж самі їх забруднюють. Ось я теж працюю водієм на одній з маршруток – там всі сидіння обписані, і витерти це неможливо нічим, адже пишуть стійкими маркерами. Навіщо ж самим псувати майно?
Чоловік каже, що стан транспорту не ідеальний. Адже і чохли на сидіннях подерті, і ще низка всього. Аби це відремонтувати, потрібні гроші.
- Найперше, ремонтуємо автобуси, щоб гарантувати безпеку руху, - каже Я. Галан. – Та не можна стверджувати, що взагалі ігнорується санітарний стан машин. Водії прибирають їх, миють.
Стан маршруток не контролює ніхто
Якщо раніше хоч на папері перевірити виконання договорів на перевезення було можливо, то нині – ні. Навіть теоретично. Адже структуру, котра цим займалася - ліквідовано.
- Ми розробляємо умови, типові договори, потім визначимо підрозділ ЖКГ, котрий буде контролювати виконання цих умов, - розповідає начальник міського центру організації пасажирських перевезень Ігор Кожуленко. – Але поки що це «висить у повітрі», і виходить, що ніхто нічого не контролює. Стару структуру ліквідували, а нову ще не створили.
Головний санітарний лікар Чернівецької області Наталія Гопко каже, перевірити санітарний стан маршруток практично неможливо. Їх тепер перевіряють раз на 5 років. Відповідає за чистоту, безперечно, власник або керівник підприємства перевізника. Він, надаючи послуги, гарантує безпеку пасажирів, в тому числі і належний санітарний стан транспорту.
- Люди, звісно, можуть звернутися до департаменту інфраструктури ОДА, який відстежує порушення умов перевезень. Але для того, аби провести позапланову перевірку за скаргою, ми повинні отримати дозвіл центрального органу, тобто Дерсанепідслужби України, а для цього треба вказати чіткі докази заподіяння шкоди здоров`ю людини. Та це мають бути якісь значні масштаби, скажімо, забруднення води підприємством. На рівні брудних маршруток це не реально. Щодо ризиків для здоров`я, рекомендація буде незмінною, незалежно від того, чиста вона чи брудна – вийшов з громадського транспорту – помий руки.
Наостанок зауважимо, що автобуси на маршруті №41 не єдині перевізники бруду у Чернівцях. Тому мешканці міста вже звикли, що: вдягнувши світлий одяг у маршрутці заборонено сідати на сидіння, обтягнуті тканиною; спиратися на спинку; триматися за масні поручні; заходити у взутті на високих і тонких підборах (можуть провалитися); не вимагати у водія решту (може розсердитися); влітку нечасто дихати, аби не зомліти… Отож коли читаєте повідомлення, що Чернівці вкотре визнали містом, в якому найкомфортніше жити, пам’ятайте, що часом складають ці рейтинги дуже недалекі люди, які ніколи у нас не були і плутають Чернівці з Черніговом і навіть Черкасами...
Яна МАРІЯНЧУК
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар