
До того, що протягом дня літр пального на заправках дорожчає в середньому на 20 копійок, пересічні водії вже звикли. А ось відповідні контролюючі органи, котрі вже давно мали б запідозрити, що щось не так, досі або не бачили у неадекватних цінах нічого незвичайного, або просто закривали на це очі, даючи таким чином вітчизняним бензиновим олігархам можливість підзаробити кілька десятків зайвих мільйонів.
Хай там як, а коли літр пального, скажімо, А-92 перевалив за 13,8 (сьогодні його продають вже по 15,69), а А-95 – 14,4 (сьогодні за 16 гривень) гривні за літр, то на нахабство нафтотрейдерів нарешті звернули увагу. Сталося це 7 квітня – Антимонопольний комітет України побачив ознаки зловживання ринковою владою та узгодження конкурентної поведінки з боку учасників ринку світлих нафтопродуктів. Людською мовою це означає, що торгівці пальним просто домовилися між собою і підвищували ціни одночасно і встановлювали їх приблизно на одному рівні.
Перелік нафтотрейдерів-спекулянтів
ПІІ "Лукойл Україна"
ПП "Окко нафтопродукт"
ТОВ "ВОГ Рійтейл"
ТОВ "Альянс Холдинг"
ТОВ "Паралель"
ВАТ "Укрнафта"
ТОВ "Авіас"
ТОВ "Веста Сервіс"
ТОВ "Бел Оіл"
Джерело: Урядовий портал
За здійсненими Комітетом розрахунками та інформацією провідних експертів, роздрібні ціни більше, ніж на гривню за літр перевищували ті ціни, які могли би бути встановлені в умовах жорсткої конкуренції. А зараз ця різниця становить вже щонайменше 3 гривні.
– Виявили, що протягом лютого – березня літр пального зріс майже на 3 гривні. Поряд з об'єктивними чинниками, які викликають зростання цін на пальне, у тому числі зміна курсу долара і євро, є ознаки узгодження конкурентної поведінки, – прокоментував заступник голови Чернівецького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету Олександр Паламарчук. – Як наслідок, торгівці пальним отримали сотні мільйонів гривень на місяць додаткового прибутку. На зниження цін їм дали 10 днів, термін збігає цієї п’ятниці. АМКУ рекомендував знизити ціни на гривню на літрі пального від тієї, яка була станом на 7 квітня, коли зафіксували порушення.
Відтак вже у вихідні пальне має подешевшати – А-92 до 12,8, А-95 – до 13,4 гривні за літр мінімум.
Водночас, кажуть експерти, роздрібні ціни на АЗС більше залежать від попиту, ніж від курсу валют. Тож ціни часто зростають не пропорційно до курсу.
Сильно впливає на ринок і політична ситуація – як внутрішня, так і зовнішня.
– Через акцизи, які нещодавно запровадив уряд, дизпальне, ясна річ, ще здорожчає, – каже голова Асоціації працівників підприємств з торгівлі нафтопродуктами Ілля Хочь. – Окрім того, маємо дефіцит цього пального на ринку. Основними його постачальниками були Росія та Білорусь, проте через погіршення політичних взаємовідносин із ними, поставки ДП стали проблемними. Зараз нафтотрейдери шукають альтернативу в Європі, однак там ціни значно вищі. Наразі на АЗС торгують ще дешевими залишками.
А тим часом, через непомірно дорогий бензин вартість своїх послуг підвищили таксисти і оголосили про підняття тарифів на перевезення міські та міжміські перевізники.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар