
Якщо Україна підпише договір про зону вільної торгівлі з Європою, українським виробникам доведеться перейменовувати звичні бренди
Євросоюз закриває українцям шлях до використання звичних брендів - від горілки і салямі до піци і коньяку. Вітчизняні виробники готуються до війни.
У Євросоюзі вирішили - якщо коньяк, то обов'язково з винограду на полях однойменного французького міста Коньяк, "правильний" сир фета може бути тільки з Греції, а пармезан і пармську шинку виробляють виключно в італійській Пармі. Саме з отримання патентів на ці назви продуктів в Європі почався хрестовий похід за історичними брендами.
Патент і право на виготовлення ковбасок під назвою "Мисливські", які люблять українці, віднині належить польським виробникам, портвейном може називатися тільки вино з Португалії, а право називати свій йогурт йогуртом в суді в усього світу відсудила Болгарія. Але найбільше не поталанило росіянам, в яких ті ж поляки з-під носу поцупили право на бренд "водка", довівши, що вперше слово wodka застосували саме вони ще п'ять століть тому.
І це тільки мала частина так званих брендів за географічним походженням, які Євросоюз у 2005 році вирішив повернути одвічним власникам, заборонивши іншим країнам випускати продукти з такими самими назвами. В результаті брендовий ажіотаж набрав нових обертів - список з 40 запатентованих назв у 2006 році виріс до кількох тисяч найменувань у 2009-му.
І якщо раніше боротьба за ці назви була приводом для анекдотів, то тепер у світлі європейських амбіцій України це не вже жарти, а одна з обов'язкових умов євроінтеграції, яку вона повинна виконати. Поки ж перейти на нові назви були вимушені українські експортери, які першими відчули суворі правила Євросоюзу щодо охорони нових торгівельних марок і були вимушені адаптуватися до них на ходу. Якщо Україна підпише договір про зону вільної торгівлі з Європою в повному об'ємі, то, починаючи з наступного року, подібний же тотальний ребрендинг чекає і на внутрішніх українських постачальників, що загрожує "просіданнями" продажів.
Старший партнер Міжнародного патентного бюро Ігор Савельєв упевнений, що в об'єднаній Європі умовностей не менше, ніж у колишньому СРСР, і українському бізнесу доведеться серйозно поборотися за місце під сонцем - за свої бренди і за свого клієнта. "Ми йдемо в чужий монастир, де всі ніші давно поділено. Зі зміною торгівельних марок крива продажів українських продуктів неминуче стане низхідною і на зовнішньому ринку, і на внутрішньому - фактично станеться перезавантаження ", - заявив він.
ТСН
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар