
Відправити поштою бандероль у будь-який куточок України та навіть за океан нині не проблема. Наприклад, у Чернівцях є понад десяток кур'єрських служб доставки, які надають такі послуги. Якщо раніше чи не єдиним варіантом було передавання автобусом, то тепер споживач має вибір.
Аби зробити відправлення, необов'язково йти на пошту, можна з дому зателефонувати в офіс, або оформити он-лайн замовлення. Кур'єр забере бандероль з дому, відтак перешлють поштою, а в призначеному місці кур'єр принесе її додому одержувачу.
– У вартість відправлення входить обробка і перевезення посилки та послуги кур'єра, – розповідає кур'єр однієї зі служб доставки Чернівців Наталія І. – Якщо відправляти з офіса, послуга вартуватиме в кілька разів дешевше.
Різні служби відправлення доставляють по Україні за один-два дні, за кордон – залежно від відстані до місця призначення. Наприклад, служба доставки "Нова пошта" доставить вантаж з Чернівців до Києва " за один день, з Чернівців до Сімферополя – за два дні.
Варто знати
«Перевірте товар відразу на місці»
– Відправляючи товар, зробіть його детальний опис.
– Отримуючи товар поштою, перевірте наявність товарного чека на замовлення. Він має містити юридичну адресу підприємства, свідоцтво про державну реєстрацію, назву підприємства.
– Якщо не отримали посилку впродовж 30 днів з часу замовлення, споживач має право відмовитися від товару. Відтак звернутися із заявою про повернення грошей. Гроші мають повернути впродовж 30 днів.
– Розпакувати товар отриманий на пошті/в офісі кур’єрської служби треба в присутності працівників. Якщо його пошкоджено, можна не брати. Аби отримати відшкодування, треба відразу скласти акт пошкодження товару, можна у довільній формі. Працівники пошти повинні підписатися в акті як свідки.
– Напишіть заяву в двох примірниках. Один бере представник пошти, другий зі штампом залишається у споживача.
– Якщо товар оплачено наперед, вимагайте за нього відшкодування.
– Гроші за пошкоджений товар споживачу кур’єрська служба має повернути впродовж 30 днів.
– Хто компенсуватиме затрати, служба доставки чи виробник, з'ясовують без участі замовника. Якщо пошта/служба доставки відмовляється компенсувати завдані збитки, можна подавати на неї в суд. Суд може присудити не лише матеріальні, а й моральні збитки.
– Згідно зі статтею №22 Закону України «Про захист прав споживачів», споживач не сплачує держмито за позовами пов’язаними з порушеннями прав споживача.
Розцінки на відправлення різні, все залежить від цінності бандеролі та ваги. Що більша вага та цінність вантажу, то дорожче коштує відправлення.
У більшості служб доставки, аби відправити вантаж, треба сплатити обов'язкові платежі. Зокрема мінімальна сума замовлення у приватних кур'єрських службах складає приблизно 13 гривень. Оформлення відправлення – 12 гривень.
Декотрі служби мають обмеження на розміри вантажу. Скажімо "Кур'єрська доставка" Укрпошти не відправляє вантаж більше за розміром висота – 1,5 м; ширина – 1,5 м; довжина – 1,5 м.
Також нещодавно з'явилася можливість відслідкувати, де перебуває ваш вантаж. Зробити це можна на Інтернет-порталі кур'єрської служби за номером накладної на товар.
Пошкоджений товар не беріть
За словами в. о. заступника начальника Державної інспекції з питань захисту прав споживачів Надії Кутиніної, найменше скарг від споживачів надходить від старого випробуваного способу пересилання товару кур'єрською службою "Укрпошта". Більше скарг надходить на служби доставки, які не зарекомендували себе на ринку.
– В інспекцію звернувся чоловік, якому замість очікуваного ноутбука кур'єр приніс тисячу гривень, – розповідає Н. Кутиніна. – Служба доставки під час оформлення заяви оцінила вантаж на тисячу гривень і... повернули одержувачу цю тисячу замість товару. Споживачу пояснили, що вантаж загубили в дорозі. Ймовірно, це була спланована акція кур'єра.
Аби не трапилося такого, відправляючи вантаж, належним чином оформіть документ про пересилку. Краще заплатити більше на 10–20 гривень за доставку, оцінивши товар на більшу суму, ніж втратити його.
Отримавши посилку, відразу в присутності працівників служби доставки розпакуйте його та перевірте, чи не пошкоджений.
Якщо відправляєте вантаж, зробіть детальний опис товару.
Якщо одержувач виявив пошкодження товару або є не всі його деталі, можна відмовитись від нього та не оплачувати його вартість і гроші за пересилку. Відразу напишіть претензію на ім'я керівника служби доставки.
Ольга МАКСИМЮК
Поради відвідувачів форуму vidido.ua
Постоянно сталкиваюсь с отправкой грузов. Нельзя сказать что какая-то служба намного хуже-лучше. Все зависит от случая. Последнее время больше работаю с "Новой почтой". Можно ещё и автобусом рейсовым передать.
ДРУГ КРАСНОАРМЕЕЦ
По своему опыту скажу – важно какой обьём/вес. Если Вы хотите отправить что-то небольшое – то почти без разницы, а вот если габаритное и тяжелое, то лучше "Интаймом" (была не маленькая разница на отправке по сравнению с "Новой почтой"). По надежности они приблизительно одинаковые. + "Новой почты" в том, что у нее много отделений на Украине. Если очень ценная отправка, дешевле будет "Интайм".
Realist
Если малый вес – любая ближайшая служба.
Если по большому объёму – "Интайм".
Если по весу – "Деливери".
По скорости доставки – в разные города по-разному, как у какой службы маршрут.
Adik
Постоянно работаю с "Новой почтой". Отправляю почти каждый день. Но в последнее время подняли цены на свои услуги. Минимальная цена была 13 грн., сейчас 16.
Разница не большая, но при постоянных отправках ощутимо. В принципе доволен, пользуюсь ихними услугами около года, никаких проколов не было.
Желательно взвесить перед тем как нести... а то одному посчитали коробочку на 5 кг. Хотя реально она весила максимум 2 кг. И ее пересылка обошлась в 25 грн.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар