
Якось, нишпоривши всесвітньою павутиною, натрапила на медичний сайт, де лікарі з великим стажем пропонують он-лайн консультацію. Вирішила спробувати, бо вже давно планувала похід до лікаря.
Але перед тим, як довіритися лікарю по той бік екрану монітора, вирішила його протестувати. Бо хто ж його знає, хто відповідатиме на мої питання: студент-медик, лікар чи спеціально програма-робот.
Вказала симптоми чи не найбільш поширеної хвороби – гастриту. Мовляв, так і так, болить-колить, що робити?
Заповнила форму для онлайнової консультації на медичному сайті ще 15 листопада, а відповідь на неї прийшла 21. Як бачите, оперативністю тут і не пахло. Зате було вдосталь часу, щоб сходити до реального лікаря у поліклініку.
На двох каретах швидкої у Чернівецькій області встановили GPS-трекери
Зрештою, відповідь моя складалася з чотирьох рядків, у якій йшлося про те, що напевно у мене таки гастрит, але для певності вони радять прийти до їхньої клініки і здати додаткові аналізи.
Коментарі з мережі
Галина: Сомнительное это дело. В любом случае зачастую нужен осмотр.
Хотя если осмотр не обязателен, то почему нет? Другое дело, что большинство подобных заявлений в интернете - разводилово. В принципе это касается не только медицинских консультаций, но и любых других.
Саша: Но в любом случае все эти интернет-консультации могут дать только предварительный диагноз, а окончательный диагноз поставит только доктор в больнице при обследовании.
Щоб зрозуміти, у скільки мені обійдеться їхня пропозиція, почала шукати в Інтернеті відгуки про саму клініку, що у Києві. Всі відвідувачі, як один, пишуть, що ціни там космічні.
На інших сайтах, де публікують відповіді на запитання потенційних пацієнтів, лікарі теж пишуть, що краще здати аналізи, а не вигадувати собі болячок. Втім, аналізів зараз вимагають всюди, інша річ, скільки вартує їх зробити. У приватних клініках це може коштувати не одну сотню гривень, а в державних поліклініках апріорі повинні бути безкоштовні.
Більше пощастило з онлайновою консультацією чернівчанці Надії Б. Жінка звернулася до лікарів в Інтернеті, коли поради сімейного лікаря не допомагали.
- Лікар виписав сину, у якого болів животик, дорогий препарат, - розповідає Надія. – Придбали його, дали, а дитині стало гірше. Тому взялася в Інтернеті вишуковувати відгуки. З’ясувалося, що той препарат знімає біль і припиняє діарею, якої в сина не було. Він, навпаки, не ходив у туалет, мав закреп. Тому звернулася за порадою до лікарів на спеціальному дитячому сайті. Мені відписали одразу, я купила нові ліки і до вечора все минулося.
Сліпо довіряти порадам через Інтернет після того випадку Надія все одно не стала. Тепер намагається за потреби одразу везти сина до дитячої поліклініки.
Віталія КОЗМЕНКО
Такі консультації все одно закінчуються походом до поліклініки у кращому разі, у гіршому – до лікарні. Вважаю, що он-лайн можуть консультуватися між собою тільки колеги. Коли лікар у чомусь не впевнений, він може написати колезі, описавши свої обстеження і аналізи пацієнта. І то може бути безліч варіантів. Бо жоден фахівець не поставить діагноз без огляду хворого. Звичайно, що більше грошей платите, то більше у вас можуть знайти болячок і через Інтернет їх виявити. В мережі пацієнт жодним чином не захищений ні від шарлатанів, ні від лікарської похибки.
Тому якщо є така необхідність, раджу, або відкладати всі справи і йти до лікаря, або викликати «швидку».
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар