
Близько двох тижнів тому на світових нафтових ринках вперше за дев'ять місяців стався різкий обвал цін. На американському ринку нафта знецінилась до 97 доларів за барель (було 112 дол. за барель), у Європі сировина коштує 110 доларів (було 125). В Україні тим часом чекали на зниження вартості пального щонайменше на 30-50 копійок. Однак дива не сталося. Загалом, ціни на бензин трохи пригальмували, проте подекуди навпаки – додали декілька копійок на літрі.
Така поведінка місцевих нафтотрейдерів викликає чимало запитань. Адже виправдовуючись за дорогий бензин, апелюють тим, що вони – заручники світових цін на нафту. Проте коли вартість тієї ж таки нафти знижується, на цінниках вітчизняних АЗС цифри змінюються в бік зростання.
– Найбільш логічно було б припустити, що вартість пального на наших автозаправних станціях не змінилася через те, що торгують поки що тим бензином, який закупили ще коли нафта була дорогою, – пояснює причину дорого пального у Чернівцях заступник начальника держцінінспекції в Чернівецькій області Володимир Вілігорський. – Як правило, закупівлі роблять на 2-3 місяці. Тож цілком імовірно, що дешевшим бензин буде десь наприкінці липня.
Ще однією причиною дорожнечі пального, на думку експерта, може бути те, що до його вартості нафтотрейдери включають супутні витрати на транспортування (хабарі, приміром).
На думку іншого експерта, голови Асоціації працівників підприємств з торгівлі нафтопродуктами Іллі Хоча, ціни на бензин не змінилися через те, він (бензин) здебільшого з російської сировини, яка не стала дешевшою.
– Річ у тім, що подешевшали тільки деякі різновиди нафти, а не вся сировина, як всі вважають. Якщо і було незначне зниження оптових цін, то роздрібні торгівці навіть не відреагували на це. Зауважу, однак, що деякі нафтопродукти таки продають дешевше, а саме – дизпальне.
Ринок пального держава не регулює, однак періодично робить спроби стримати зростання цін на бензин. Досі бажаного результату вони не дали, бо мають лише рекомендаційний характер, а отже – необов'язковий для виконання. Відтак торгівці пальним, принаймні, найпотужніші з них, на вказівки влади ніяк не реагують. Однак таке "ручне" керування ринку, переконані експерти, рано чи пізно все ж вилізе боком – призведе до того, що ціни почнуть зростати значно швидшими темпами, ніж було до цього.
Юлія ХОРОШУН
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар