
Меблі – задоволення не з дешевих. Саме тому, полегшуючи свій гаманець одразу на кілька тисяч гривень, ми сподіваємося отримати натомість гарний і витривалий виріб. Аби меблі служили довгі роки, були зручними та практичними, під час покупки необхідно звернути увагу на низку деталей. Інакше потім доведеться жалкувати за витраченими грошима. А окрім як зіпсувати настрій, неякісні меблі можуть навіть вкоротити віку своєму власнику.
Небезпека із шафи
Річ у тім, що меблі, виготовлені із деревно-стружкових плит (ДСП), виділяють формальдегід – токсичний безбарвний газ, котрий нещодавно внесли до списку канцерогенів. Навіть незначні його концентрації у повітрі можуть викликати подразнення слизових оболонок очей, носа, горла, чхання, кашель. За тривалого контакту, він негативно впливає на дихальні шляхи, очі, шкіру, репродуктивні органи, а високі концентрації формальдегіду спричиняють нудоту і відчуття нестачі повітря. Найгірше те, що людина поволі отруюється день у день, навіть не здогадуючись про це.
Про якість меблів свідчать складні шви, зручні ручки та шухляди, що висовуються тихо й плавно
– Меблі, виготовлені з ДСП, виділяють формальдегід через непокриті або необроблені краї (боки поличок чи кришки столу). Як свідчать планові перевірки і скарги буковинців, саме на цьому найчастіше економлять виробники, – розповідає в. о. начальника Державної інспекції з питань захисту прав споживачів у Чернівецькій області Надія Кутиніна.
Якщо поруч із новим диваном паморочиться в голові – поверніть його у магазин
Назад у магазин меблі повертають за рахунок продавця
Згідно із законом про захист прав споживачів, якщо меблі вийшли з ладу не з вини споживача і важать понад 5 кілограмів, то повертають їх до магазину за рахунок суб’єкта господарювання. Як саме це буде зроблено – чи покупець сам найме машину і привезе меблі назад до магазину, а йому потім повернуть гроші, чи свою машину надасть продавець – не має значення.
Окрім необроблених країв, формальдегід також може виділятися із неякісного лаку. З’ясували це, розбираючись із скаргою споживача, каже пані Кутиніна. Після придбання меблів у його квартирі увесь час був нестерпний сморід. Від нього паморочилося в голові та нудило усіх членів родини. Дорогі нові меблі були зі справжнього дерева, а ось використаний для їхнього покриття лак, очевидно, виготовили кустарним способом, бо він не мав висновків санітарно-гігієнічної експертизи.
Отже, якщо придбані меблі мають різкий неприємний запах – це привід повернути їх у магазин. Зробити це можна протягом 14 днів із дня покупки або протягом гарантійного терміну, котрий для меблів становить від 12 до 24 місяців. Головне, аби у покупця був гарантійний талон. Навіть якщо у талоні не проставлено гарантійний термін, це не біда. Як зазначено у статті 7 ЗУ "Про захист прав споживачів", стосовно продукції, на яку гарантійні строки або строк придатності не встановлено, споживач має право пред'явити продавцю відповідні вимоги, якщо недоліки було виявлено протягом двох років.
За невиконання вимог – штраф
Споживач має право повернути меблі не лише у випадку, якщо виявив приховані дефекти чи якщо вони вийшли з ладу, а й просто коли вибрані у магазині та привезені додому шафа або диван не підходять за розміром, кольором чи дизайном. Однак звертатися з вимогами до продавця потрібно не усно, а письмово. У заяві можна не зазначати причини, через які хочете повернути меблі, лише суть справи та вимоги.
Аби повернути гроші покупцю, у продавця є 7 днів, на заміну або ремонт меблів – 14 днів. Якщо суб’єкт господарювання не виконує вимоги споживача, то інспекція з питань захисту прав споживачів має право застосувати до нього санкції – накласти штраф у десятикратному розмірі від вартості товару.
Інструкція зі збирання – обов’язкова
Аби уникнути зайвих клопотів, під час покупки необхідно уважно роздивитися вподобані меблі – переконатися, що на них немає тріщин та подряпин, каже Надія Кутиніна. Якщо, скажімо, шафу із подряпиною, вже привезли додому, то буде важко довести, що пошкодили її у магазині.
Необхідно також перевірити, чи все гаразд із маркуванням, тобто чи є на ньому назва товару, підприємство-виробник та його адреса, дата виготовлення. До меблів повинна бути інструкція із збирання, у котрій виробник обов’язково мав би вказати кількість та назви наявних деталей, пам’ятка по догляду за виробом та висновки санітарно-гігієнічної експертизи на меблі або матеріали, з яких їх виготовлено.
– Для покупця головне – зорієнтуватися у просторі. Якщо треба купити диван, то необхідно враховувати на лише те, який він завширшки, а й у який бік та наскільки розкладається, – радить продавець-консультант одного із Чернівецьких меблевих магазинів Василь Бутько.
Щоправда, каже пан Василь, трапляється й таке, що з розмірами все гаразд, а ось обраний колір, котрий здавався ідеальним у магазині, вдома виявляється надто темним, яскравим, невиразним тощо. Тоді споживачі повертають покупку чи просять замінити меблі.
Обережно, меблі на замовлення!
Особливо обережними варто бути із меблями, виготовленими на замовлення, попереджають у споживзахисті.
– Нещодавно до нас приходила зі скаргою жінка – замовила кухню, її виготовили та встановили. Однак власниці результат не сподобався, вона захотіла повернути товар. На жаль, ми нічим не змогли допомогти, адже меблі, виготовлені на замовлення, можна повернути лише у випадку, якщо виявили якийсь дефект або ж фірма-виробник порушила терміни виконання замовлення, – розповідає Надія Кутиніна.
Зараз, каже пані Кутиніна, на розгляді в інспекції саме перебуває скарга від споживачів, котрі замовили меблі у Києві, проте підприємство, що їх виготовляє, працює у Польщі. У термін, вказаний у договорі, власники отримали лише половину замовленого, другу половину доправили в Україну із великим запізненням і без кількох деталей. Тож ошукані споживачі вирішили звернутися до фірми з вимогою повернути гроші.
Надія КАРБУНАР
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар