
З липня чернівецькі парковки віддали приватним особам. Попри те що, комунальне підприємство «Паркування» визнали збитковим та розформували, до кінця червня підприємці орендували майже усі. У комунальній власності залишилося 5-7 парковок.
У деяких місцях Чернівців ціни від цього відчутно зросли. Зокрема автомобілісти мусять викласти аж п’ять гривень за годину, залишивши свою машину на Театральній площі та біля ринку «Верхній».
Проте підприємці кажуть, що свої тарифи беруть не зі стелі та попередньо повинні обґрунтувати встановлену вартість перед чиновниками. Скажімо, стоянка на вул. Стасюка після узгодження цін із міською владою навіть здешевшала - 3 гривні на годину (раніше становила 3,75 грн.), а підвищення ціни за стоянку на вулиці Зеленій пояснюють сезонністю - отримати із неї прибуток можна лише влітку.
Згідно з постановою Кабміну «Про внесення змін до Правил паркування транспортних засобів», забороняється обладнання власникам місць для паркування на тротуарах та проїзній частині доріг.
Операторам забороняється передавати майданчики для паркування на тротуарах та проїзній частині автомобільних доріг у користування іншим суб’єктам господарювання.
Згідно зі статтею 8 «Правил паркування транспортних засобів», розміщення майданчиків для паркування здійснюється у встановленому порядку органами місцевого самоврядування (операторами), якими в чернівецькій області є міські та районні ради.
Наразі частину паркувальних майданчиків передали операторами у користування іншим суб’єктам господарювання (комерційним організаціям, установам тощо). На цих паркувальних майданчиках суб’єкти господарювання встановили таблички «Крім автомобілів…», «Для транспортних засобів…» тощо та предмети, що перешкоджають паркуванню без дозволу суб’єктів господарювання (конуси, декоративні пересувні огорожі, шлагбауми тощо).
Управлінням ДАІ УМВС України в області з 2 вересня розпочато позачергові обстеження майданчиків для паркування, що розташовані на тротуарах та проїзній частині.
Під час обстеження суб’єктам господарювання буде видано вимоги ДАІ на демонтаж табличок до дорожніх знаків «Крім автомобілів…», «Для автомобілів…» тощо та предметів, що перешкоджають паркуванню.
Органам місцевого самоврядування буде направлено інформацію щодо необхідності розірвання договорів, якими передано майданчики для паркування у користування іншим суб’єктам господарювання.
Паркомати так і не з’являться
Очевидно, що на зміні тарифів за стоянку авто реорганізація парковок завершиться. Довгоочікувані паркомати так і залишаються лише у планах міської влади та паркувальників. Найближчим часом вони навряд чи з’являться у нашому місті.
За словами підприємців, мінімальна ціна одного апарата складає 40 тис. грн. Проте найдешевші – ненадійні. Якісніші вартують 55 – 60 тисяч гривень. А це непомірна плата за річ, яка насправді… не працюватиме.
- Як показує практика інших міст, паркомати у нашій країні не працюють. Люди не звикли ними користуватися, - каже директор ПП «Буковинатранссервіс» Артур Венгер. - Водії й паркувальникам не завжди гроші заплатять, а апарат обдурити знайдуть десятки способів.
Наразі на Заході України є лише один паркомат, котрий кілька років відкрили дуже помпезно, ніби пам’ятник. Ним він і залишився, його навіть не використовують за призначенням.
Враховуючи постанову Кабміну чотирирічної давності, згідно з якою паркувальні майданчики обов’язково повинні бути обладнані паркоматами, виходить, що водії наразі можуть безкарно відмовлятися платити за парковку власного авто.
Нелегальні парковки ліквідують
Та не встигли можновладці «обкатати» усі нововведення щодо стоянок, а вже активно вигадують чергові. Зокрема, тепер уряд хоче забрати усі приватні та корпоративні парковки. Тобто ресторани, готелі, торговельні центри та навіть органи влади не матимуть права мати власні стоянки. Їх віддадуть спеціалізованим установам. Чи не втратять у такому разі підприємці щойно орендовані паркувальні місця…
Як пояснює власник стоянки на вул. Стасюка Олександр Ілащук, влада зацікавлена у підприємцях. Власне, приватникам, швидше за все, і нададуть статус «спеціалізованих установ». Отже владі у такий спосіб вдасться отримати ще одне джерело прибутку – кількість платних автостоянок збільшиться, а водночас збільшаться й суми сплачених податків, які і так є чималими. І це при тому, що більшість парковок є поза законом через відсутність паркоматів.
Проте чиновники не поспішають забирати корпоративні та приватні стоянки. За словами начальника департаменту ЖКГ Чернівецької міської ради Дмитра Сірмана, наказу «зверху» про передачу таких парковок ще не надходило. Отож поки що приватні стоянки залишаються у своїх власників. Департамент ЖКГ лише контролюватиме дотримання норм обслуговування майданчиків для авто та шукатиме нових власників у разі припинення договору між підприємцем та міською владою.
Олександр ЮХИМЕЦЬ
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар