
Від вересня вартість проїзду у міських маршрутках може знову подорожчати до 3,50 за квиток. Цього прагнуть перевізники і міська влада буцімто на це погодилася. Без жодних обговорень із громадськістю та аналізу реальної вартості перевезень.
Нагадаємо, торік восени міська рада дозволила перевізникам підвищити тариф на 50 копійок. Тоді міська влада назвала новий тариф на проїзд проміжним, і пообіцяла, що він тимчасовий. Тобто за цей час мали вирахувати реальну вартість проїзду на міських маршрутах. На підставі цих показників тариф мали або підвищити, або знизити. Однак минуло уже більше півроку, а нічого не зроблено. Окрім того, що перевізники-бізнесмени постійно вимагають підвищити тариф. Мало того, пасажирів у громадському транспорті хочуть возити у Чернівцях по 6(!) гривень.
Перевізники, які обслуговують міські автобусні маршрути, запевняють, що економічно обгрунтована вартість однієї поїздки у Чернівцях, залежно від маршруту, становить від 3,97 до 6,02 гривні. Адже через суттєве подорожчання пального та запчастин ще торік перевезення взагалі стали збитковими. Хоча жоден із перевізників не відмовився від роботи на маршруті.
Якщо виконавчий комітет проголосує за підвищення тарифів, уже у вересні проїзд коштуватиме 3,5 гривні
У міській раді придумали укласти між міськрадою та перевізниками меморандум: перевізники будуть дотримуватися відповідних умов, натомість їм дозволять встановити черговий проміжний тариф 3,5 гривні. З якого це дива, якщо нічого не порахували?
Серед вимог до перевізників: безкоштовно перевозити пільговиків, дотримуватись графіка руху та маршруту, поліпшити санітарний стан автобусів, забезпечити всіх водіїв єдиною формою. Варто зауважити, що безкоштовне перевезення пільговиків означає, що за них будуть платити усі решта, які не мають пільг.
За словами представника Асоціації перевізників Чернівців Миколи Альботи, ймовірно, перевізники підпишуть угоду з владою. Однак виконати умови меморандуму навряд чи зможуть.
– Вартість проїзду в міській маршрутці щонайменше 3,97 гривні, – каже М. Альбота. – І наразі жоден банк не дає кредит під вартість проїзду 3 гривні. А оскільки один новий автобус коштує 1 млн. 200 тис. гривень, про оновлення рухомого складу не може бути і мови.
Перевізник Віталій Дзюбак каже, якщо вартість проїзду не підвищити, перевізникам доведеться повертатися до «газельок», або ж взагалі перестануть обслуговувати нерентабельні маршрути.
– Ми пропонували такий варіант, тариф не змінювати, але отримувати компенсацію з бюджету за різницю у вартості проїзду, – каже В. Дзюбак. – Але нам відмовили.
Про пасажирів ніхто не думає
Визначаючи вартість проїзду у громадському транспорті ні перевізники, ні влада не подумали про тих, хто за власні зароблені щодня їде на роботу. Зважаючи на те, що зарплати уже впродовж кількох років не підвищували (2-3% можна не рахувати), а доходи суттєво зменшились, чергове подорожчання проїзду у громадському транспорті буде ще одним ударом по людях. Чого лише вартий апетит бізнесмена-перевізника підвищити тариф до 6 гривень. Хіба зарплата у вчителя, медсестри, дрібного чиновника збільшилися у два рази? Чомусь досі жоден із перевізників, які постійно заявляють про збитковість перевезення у Чернівцях, не зупинився. А приватники зі своїми автобусами лише цього й чекають.
Ольга МАКСИМЮК
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар