
У той час як на декотрі міжміські потяги проблемно придбати квиток, приміські їздять майже порожніми. Тепловози тягнуть два-три вагони із 20-30 пасажирами. А до декотрих поїздів ще й чіпляють вантажні вагони. Як кажуть залізничники, аби не витрачати дарма пальне. Водночас популярні рейси на маршрутках із обласного центру до районів переповнені.
Їздять переважно приміськими потягами студенти та пенсіонери. Щоправда, перші користуються послугами залізниці, лише, якщо зручний графік курсування та тому, що мають пільги на проїзд.
З жовтня на кілька гривень подешевшають квитки на потяг
Пасажирам, які оплачують повну вартість квитка, не завжди вигідно їхати потягом. Адже, скажімо, на коротку відстань квиток на потяг коштує майже вдвічі дорожче, аніж проїзд в автобусі.
Наприклад, квиток у касі на приміський потяг зі станції "Чернівці" до станції "Лужани", вартує п'ять гривень, а проїзд у маршрутці – три гривні.
Крім того, на дорогу доводиться затратити часу більше, аніж в автобусі. Потяг із Чернівців до Сторожинця їде три години (!). Маршутка долає цю відстань за півгодини.
Чи не єдиний популярний напрямок на приміських поїздах залишився на Коломию. У вихідні цей потяг переповнений студентами.
Ціни на проїзд залізницею та маршрутками
Сполучення |
Вартість у потязі |
Вартість в автобусі |
Чернівці–Коломия |
10 грн. |
23 грн. |
Чернівці–Вижниця |
10 грн. |
18 грн. |
Чернівці–Сторожинець |
7 грн. |
6,5 грн. |
Чернівці–Стефанешти |
8 грн. |
12 грн. |
– Добратися із Чернівців до Коломиї чи назад можна за 10 гривень, а зі студентським проїзним квитком взагалі за 5 гривень, – каже студентка ЧНУ, яка кожні вихідні їздить додому, Наталія. – А маршруткою коштує – 23 гривні.
Не лякає студентів і стан окремих потягів. Наприклад, за даними, наданими Львівською залізницею, в поїзді № 952/951 Чернівці–Вижниця, вагони курсують віком від 24 до 39 років. Знос рухомого складу приміських поїздів 80%. Їх періодично ремонтують, але майже не оновлюють.
– З часів незалежності України не закупили жодного поїзда для Львівської залізниці, – каже керівник прес-служби Львівської залізниці Лілія Криницька. – Більшість вагонів, що курсують в поїздах, давно треба списати.
Водночас, як повідомили в прес-центрі Львівської залізниці, приміські перевезення давно збиткові.
– На маршрут Коломия–Чернівці–Коломия (потяг №6464/6463) щомісячно витрачаємо 116 тис. гривень, – каже Лілія Криницька. – Тоді як більшість пасажирів – пільговики. Приміські перевезення не скасували лише тому, що місцева влада просить здійснювати перевезення, оскільки не мають можливості організувати добирання всіх пасажирів автотранспортом.
Ольга МАКСИМЮК
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар