
Далеко не усі чернівчани (або мешканці інших населених пунктів) бодай поверхнево знають структуру управління містом. Для більшості на чолі стоїть міський голова та є кілька десятків депутатів, які щось там вирішують та за щось голосують.
Більш обізнані чули про такий орган, як міськвиконком та делеговані йому повноваження. Проте насправді мало хто знає, що часто ця структура вирішує питання, які їй не притаманні. А делегує їй ці повноваження – відповідна міська рада.
Якщо коротко, то кожен виконавчий комітет міської ради є підконтрольний та підзвітний міській раді. Формується фактично за квотним принципом від політичних сил, які представлені в раді, та люди міського голови.
Про ефективність роботи цього органу можна довго сперечатися. Адже часто питання, зокрема житлово-комунальної сфери, тарифів, бюджету, соціально-культурного розвитку, освіти, охорони здоров’я чи управління об’єктами комунальної власності, вирішують люди абсолютно далекі від цих проблем.
Це не фахівці з тих чи інших питань життєдіяльності міста, а люди, дотичні до тих чи інших політичних сил, громадських об’єднань, політичних фігур, влади тощо. Відповідні і результати роботи цього органу.
Щодо тарифів, то це не повноваження виконкому, а міської ради. А вони мають стежити за виконанням цього рішення
Експерти зауважують, що закон про місцеве самоврядування давно потрібно змінювати, або бодай вносити якісь правки, або міняти правила гри.
- У законі недосконало виписані повноваження виконкому та інших виконавчих органів. Щодо області – то ці функції виконує облдержадміністрація. У місті відділи та управління підпорядковані міському голові. Але повноваження чітко не розмежовані. Тому виконком що хоче, те і розглядає, - вважає експерт з місцевого самоврядування, юрист Борис Руснак. – Те, що потрібно це вдосконалювати – однозначно. Щоб були розмежовані повноваження виконкому та виконавчих органів влади. Бо виконком – це за аналогією Кабмін. А виконавчі органи влади – окремі міністерства. Є окремі повноваження місцевої ради та окремо виконкому. Згідно зі світовою практикою, виконком не обирають. А призначають. І звітують вони перед тими, хто їх призначив. Відповідно, їх призначає та може розпустити рада. Інколи делегує якісь повноваження. Або навпаки, може перебрати їх на себе. Загалом модель місцевого самоврядування недосконала і потребує змін.
Після підняття тарифу на проїзд у маршрутках чернівчани обурювалися та звинувачували в усьому депутатів міської ради. А даремно. Вони хоч і частково контролюють членів міськвиконкому, проте саме вони проголосували, аби підняти тариф на проїзд (а з нового 2019 року він зросте ще на гривню, кажуть у міській раді).
Відверто досить дивним є розподіл повноважень між міською радою та міськвиконкомом. Адже за підняття тарифу на проїзд для усіх чернівчан та гостей міста відповідає виконком, а за продовження, наприклад, оренди кількох квадратних метрів землі – обрані чернівчанами депутати.
- В ідеальній схемі управління містом мають бути три гілки влади – міський голова, міська рада та міськвиконком. У нас же часто складається таким чином, що частина членів виконкому підконтрольна депутатам. Наприклад, на цю сесію будуть виносити питання, що виконком буде видавати містобудівні умови (або надавати відмову). Це цілком політичне рішення, бо там взагалі немає фахівців з цих питань, - вважає відсторонений міський голова, член виконкому Олексій Каспрук. – Щодо повноважень виконкому, то їх не варто змінювати. Якщо якесь рішення не влаштовує депутатський корпус, то вони можуть його скасувати. Є повноваження, які рада може делегувати виконкому. Або ці повноваження делеговані державою тільки виконкому.
Виконком мав би стежити за виконанням рішень сесії міської ради та наглядати за іншими виконавчими органами. А не депутати заради особистої вигоди мають латати ямки на камери чи споглядати за демонтажем вивісок.
Олесь ЗАДНІСТРОВСЬКИЙ

Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар