
- Довелося якось у справах поїхати з Червоноармійської на Руську, - каже читачка “Погляду” Оксана Остафійчук. - Зупинки у мікроавтобусі не оголошують і щоб не прогавити свою, мала намір орієнтуватися на будівлі за вікном. Де там. Верхні віконця салону були всуціль закриті рекламою: між приклеєними стик у стик листівками не було бодай міліметра вільної площі. Нахилитися ж до вільних від реклами нижніх вікон було несила через вщерть заповнений салон маршрутки. Почувалася жуком у коробочці. Везуть, а куди – хтозна. Довелося турбувати стомлених після трудового дня пасажирів-сусідів. А два молоді чоловіки, які, мабуть, посоромилися запитати інших, свою зупинку з цієї причини пропустили.
Після пам’ятної поїздки чернівчанка пильніше придивляється до внутрішнього начиння салонів мікроавтобусів інших маршрутів. За її спостереженнями, зашторюванням рекламою вікон грішать усі, та в одних вони заклеєні всуціль, в інших – із оглядовим “вічком”.
- Але ж пасажири – не худоба! – резонно обурюється п. Оксана. Перевізники постійно підвищують плату за проїзд, але зручностей у транспорті не більшає, а – навпаки.
- Цілком заклеєні рекламою вікна маршрутки – це протичин, - коментує головний спеціаліст управління захисту прав споживачів Ніна Горяніна. – Згідно зі ст. 18 Закону України “Про рекламу”, забороняється розміщувати рекламу на скляних (прозорих) поверхнях транспортних засобів, за винятком випадків, коли для цього використовують матеріали, які забезпечують безперешкодний огляд із салону.
Ця вимога закону мала бути обумовлена в угоді з обслуговування маршруту, яку міська рада укладає з перевізниками.
- Наразі такого пункту в угодах немає, бо досі гострої проблеми через рекламу у транспорті не було, - каже директор Центру пасажирських перевезень Чернівецької міськради Ігор Кожуленко. - Зрозуміло, що, розклеюючи у салоні рекламу, перевізник хоче заробити. Однак, якщо це погіршує умови перевезення пасажирів, будемо вживати заходи.
Одним із таких, за словами І. Кожуленка, є система GPS. На сьогодні нею обладнали мікроавтобуси 12 пільгових маршрутів. Тобто ті, які перевозять пільгові категорії пасажирів і, відповідно, одержують державні дотації. Це мікроавтобуси №№1, 2, 3, 4, 6, 19, 21, 23, 26, 26-а, 27, 10-а. Відтепер їх не тільки легко відстежити на маршруті, що має вплинути на поліпшення якості перевезень, а й у салоні автоматично оголошують зупинки, що зручно для пасажирів.
Щоправда, система ця не з дешевих. Обладнання GPS лише одного мікроавтобуса вартує 4,5 тис. грн. Проте це – GPS-навігація - вимога часу і нікуди від цього не подітися, розмірковує І. Кожуленко. Якщо приватний перевізник схоче й надалі обслуговувати маршрут, то в першу чергу, має подбати про пасажирів. Тому найближчим часом порядок у маршрутках наведемо, а розпочнемо – з впорядкування реклами всередині салонів, пообіцяв І. Кожуленко. Чи дотримає чиновник слова, “Погляд” перевірить.
Куди скаржитися
Центр пасажирських перевезень
Тел. 55-14-04
Управління у справах захисту прав споживачів
52-33-67
Анна ГАРГАЛЯ
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар