
Найбільше дісталося жителям обласного центру. Щільність викидів від усіх джерел забруднення становила 5,1 т на 1 км2 території області. Значно вищим цей показник був у містах Чернівці та Новодністровськ – відповідно 90,4 та 102,2 т на 1 км2, - повідомило головне управління статистики в Черінвецькій області.
Звідки беруть ститистики такі страшні цифри і як управління довідалося, що на одного буковинця припадає саме 45,3 кілограми шкідливих викидів? Заступник начальника головного управління статистики у Чернівецькій області Віталій Дронь пояснює, що беруть до уваги викиди в атмосферу промислових підприємств, автомобільного і залізничного транспорту. Щодо підприємств, то дані про те, скільки усілякого непотребу викинули у повітря, вони подають статистикам самі. А рівень забруднення від автомобільного транспорту розраховують статистики, беручи до уваги кількість проданого бензину та інших видів пального на заправках області.
Рівень забруднення у Чернівецькій області набагато нижчий, ніж у інших регіонах України, і порівняно із 2011 роком він навіть зменшився
– Насправді рівень забруднення у Чернівецькій області набагато нижчий, ніж у інших регіонах України, більше того, порівняно із 2011 роком він навіть зменшився, – заспокоює В. Дронь. – Якщо торік на одного буковинця припадало 45,3 кілограми, то 2011 – аж 50,2 кілограми шкідливих викидів.
– Ми вимірюємо показники – вміст оксиду вуглецю і димність (вуглеводні), які автівки викидають у повітря, однак робимо це лише для статистики, – розповідає заступник начальника відділу інструментально-лабораторного контролю обласної екологічної інспекції Ірина Каменецька.
Між тим, кількість автомобільного транспорту на Буковині із кожним роком зростає. За даними старшого державного інспектора управління ДАІ УМВС у Чернівецькій області Романа Винничука, 2011 року в області було зареєстровано 152 297 транспортних засобів (з них 64 579 – у Чернівцях), а 2012 року ця цифра зросла вже до 207 650 (67 073 – у Чернівцях).
Через техногенне забруднення зростає онкологічна патологія
У структурі загальної захворюваності населення питому вагу мають хвороби, які є наслідком техногенного забруднення атмосферного повітря. Останніми роками зросла кількість хворих на гіпертонічну хворобу, захворюваність дихальних шляхів, онкологічна патологія. У дітей частіше діагностують гострі респіраторні захворювання з астматичним компонентом, бронхіальну астму, шкірні прояви алергії.
Попри невтішні цифри, пакувати валізи та покидати Буковину іще не час, кажуть експерти. Україна все одно залишається однією із країн з найнижчим числом легкових автомобілів на душу населення. У статистичному відділі ЄЕК ООН підрахували, у нашій країні на тисячу осіб припадає лише 151,56 автівки, тоді як у Росії цей показник вищий на 38% (210,53 машини на тисячу населення), а у сусідній Польщі – більш, ніж у два рази (324,97 автівок на тисячу осіб).
– Зазвичай незначне перевищення гранично допустимих концентрацій (ГДК) деяких хімічних сполук в атмосферному повітрі, не викликає виражених фізіологічних змін у здоров’ї населення. Однак, якщо вони одночасно перебувають у повітрі, мають на організм людини комбіновану дію, наслідком якої найчастіше є сумація негативних ефектів, – розповідає професор, завідувач кафедри гігієни та екології БДМУ Леонід Власик. – Негативний вплив забрудненого повітря на організм зростає, коли за рахунок метеорологічних умов сповільнюється циркуляція повітряних мас над містом. Так, перевищення ГДК шкідливих речовин можуть активізувати процеси розвитку пухлин у легенях, спричинювати набряк легенів. Значне підвищення ГДК оксиду азоту особливо небезпечне у поєднанні з вуглеводнями вихлопних газів, що може бути причиною фотохімічного туману – смогу.
Надія КАРБУНАР
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар