
Російський автозавод ВАТ "ІжАвто", підконтрольний групі СОК, найближчим часом може повністю зупинити роботу. Спричинити закриття заводу може девальвація рубля і скорочення попиту на всі автомобілі, що продаються в Росії. Про це повідомив начальник управління по зв'язках з громадськістю групи СОК Дмитро Румянцев.
Газета "Коммерсант" повідомила, що криза стала причиною повної зупинки заводу "ІжАвто". За даними видання, група СОК не зуміла домовитися про продаж заводу "АвтоВазу" і тепер вимушена звільнити майже весь персонал заводу, законсервувавши потужності на невизначений термін. Однією з причин зупинки "ІжАвто" стала девальвація рубля, в умовах якої купувати машинокомплекти для збірки корейської Kia стало нерентабельно. За аналогічною схемою в Росії працюють ТагАЗ і заводи ВАТ "Соллерс".
"Ми будемо змушені піти на зупинку заводу "ІжАвто". Причин для цього декілька. По-перше: девальвація рубля. За рахунок курсової різниці вартість машинокомплектів, які ми купуємо в компанії KIA Motors за валюту з осені виросла на 40%, при цьому ціни на продукцію заводу не піднімалися. При цьому ми неодноразово виходили на корейську компанію з проханням знизити вартість комплектів, проте вони назустріч не пішли. У результаті, з кінця минулого року "ІжАвто" щомісячно зазнає значних збитків, що обчислюються мільйонами доларів", - сказав Румянцев.
За його словами, іншою причиною можливої зупинки заводу "ІжАвто" може бути те, що останнім часом сталося значне скорочення попиту на всі автомобілі, що продаються в Росії. "За нашими оцінками, від 40 до 60%", - додав він.
"По-третє, запланована угода з "АвтоВазом" щодо покупки "ІжаАвто" не відбулася, через позицію "АвтоВаза". Ми розраховували, що після завершення угоди новий власник підприємства розпочне випуск нових моделей і завантажить "ІжАвто", як це передбачалося спочатку. На жаль цього не сталося", - зазначив Румянцев.
"Керівництво компанії виконає всі соціальні зобов'язання перед трудовим колективом (заводу "ІжАвто") і зробить все можливе для перенавчання і працевлаштування бажаючих. Дані заходи здійснюватимуться в тісній взаємодії з керівництвом Удмуртії", - сказав начальник управління по зв'язках з громадськістю групи СОК.
В той же час, газета "Дело" повідомляє, що Іжевський автозавод має намір скоротити 90% всіх співробітників підприємства - в квітні роботу втратять п'ять тисяч його працівників.
Разом з тим, в Центрі зайнятості населення Іжевська виданню надали іншу інформацію: його представникам відомо лише про те, що з 1 квітня майже 5 тисяч працівників на заводі перейдуть на триденний робочий тиждень. Причому, за словами представника заводу, це рішення вже узгоджене з профспілковим комітетом "ІжАвто".
ВАТ "ІжАвто" випускає автомобілі Іж-27175, ВАЗ-2104, збирає корейські машини Kia Spectra і Kia Sorento). Потужність заводу складає 220 тисяч автомобілів, в 2007 році на "ІжАвто" було випущено 78,8 тисяч автомобілів.
За матеріалами: РИА Новости / КоммерсантЪ / Дело
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар