
Кабмін затвердив нову педагогічну посаду - асистент учителя. Він маэ здобути педагогічну освіту та пройти спеціальну курсову перепідготовку щодо роботи в умовах інклюзії, адже асистенти працюватимуть у класах з дітьми з особливими освітніми потребами.
- Багато європейських країн вже давно мають таку посаду: на уроках працює один основний вчитель - лектор, а його асистент індивідуально допомагає кожній дитині. Особливо це потрібно для роботи з дітьми з особливими потребами. Неодноразово навчала тяжкохворих учнів, які потребували індивідуального графіка, тож доводилось розробляти спеціальні плани, ходити до них додому - на все це часто бракувало часу, - каже вчитель англійської мови Тетяна Боднарюк.
За словами начальника відділу дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти та виховної роботи ГУОН ОДА Юрія Куриша, посаду асистента вчителя запровадять у ЗНЗ із інклюзивним навчанням, тобто для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, які часто вимушені навчатись за місцем проживання.
Вчителі здаватимуть залік з інформатики
- Асистент учителя має адаптувати методи навчання до можливостей і потреб дитини з особливими освітніми потребами, допомагати засвоювати матеріал індивідуально. Також його завдання - адаптувати навчальну програму для таких дітей, - пояснює Юрій Куриш. - Особливо це стосується учнів з порушеннями психофізичного розвитку, яким треба навчитися повноцінно почуватися в класі, суспільстві.
Як повідомляє ГУОН, 2011/2012 навчального року на Буковині функціонували 35 класів у 18 школах, де навчалися 55 учнів з особливими освітніми потребами. Було відкрито дві ставки асистента вчителя. Цьогоріч рекомендовано ввести посади асистента вчителя в усіх класах з інклюзивним навчанням.
Звичайно, виникає запитання: як фінансуватимуть введення нової посади, адже зрозуміло, що на це потрібні додаткові кошти. Проте ГУОН запевняє, що асистент вчителя є педагогічним працівником, тож оплату праці здійснюватимуть відповідно до чинної тарифікації.
Ірина БЄЛОВА
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар