
Лише за вихідні літр пального в області подорожчав в середньому на 25 копійок. Ціни зросли здебільшого на тих АЗС, котрі торгують імпортним бензином. Ті ж, що мають запаси пального ще вітчизняного виробництва, цінники поки що радикально не замінювали. Відтак, нині вартість літра А-95 на переважній більшості заправок впритул наблизилася до позначки 11 гривень, а на декотрих – перевалила. Щодо цін на інші різновиди пального, то найдешевше коштує зараз А-80 – 9,5 гривні за літр, дизпальне – 9,7 гривні, за А-92 беруть 10 гривень. При цьому, різниця у вартості на різних заправках суттєва й становить від 50 копійок до гривні. Візьмімо за приклад А-95: на АЗС компанії WOG, ОККО й Лукойл літр цього пального вартує вже 11,35 гривні, а ось на ANP та Мавексі, приміром, цей бензин коштує майже на гривню дешевше. І така різниця у цінах мало пов'язана із власне якістю пального.
– Кожен нафтотрейдер встановлює такі ціни на свій бензин, які вважає найбільш вигідними. Й при цьому якість – не є вирішальним фактором, – вважає голова правління ВАТ "Чернівцінафтопродукт" Володимир Матвійчина.
Різке ж подорожчання торгівці нафтопродуктами пояснюють тим, що зросли закупівельні ціни.
– Якщо досі ми продавали бензин, який купили у грудні за однією ціною, то тепер купуємо за вищою, а відтак змушені й дорожче продавати, – каже спеціаліст відділу зв’язків із громадськістю концерну «Галнафтогаз» Олег Дорожовець.
За його словами, якщо поліпшаться стосунки між Європою та Іраном, то вартість пального знову спаде, але не відразу, лише через кілька місяців, адже потрібно спершу використати ті ресурси, які є, а тоді виходити із ситуації, що складеться на світових ринках.
Водночас експерти роблять невтішні прогнози, кажуть, найближчим часом пальне може ще подорожчати. А разом із ним поповзуть вгору й ціни на продукти (бо посівна й жнива обійдуться дорожче), комунальні послуги й перевезення.
Як зазначив аналітик паливного ринку Володимир Вілігорський, ми зараз цілком залежні від європейських цін на пальне, оскільки здебільшого імпортний бензин продають на наших АЗС. Проте у нас ціни зростають більше, бо наші нафтотрейдери, аби застрахувати себе, додають до вартості більше, ніж необхідно. На Буковині цінова ситуація дещо гірша, ніж, скажімо, у центральних та східних регіонах. Там, на відміну від нашої області, на заправках ще збереглися залишки дешевого пального, виробленого на вітчизняних нафтопереробних заводах.
Ціни дещо впадуть, вважає експерт, якщо уряд, як і планував, закупить нафту, аби запустити українські НПЗ. Проте для стабілізації цінової ситуації цього буде замало. Бажаного ефекту вдасться досягти знизивши акцизи на пальне й, можливо, надавши продавцям нафтопродуктами певних пільг. Наразі ж вартість пального вже досягла свого максимального рівня, імовірно додасть ще кілька копійок найближчим часом, вважає фахівець.
Скільки коштує бензин в Європі
Країна |
Вартість літра А-95 (євро) |
Мінімальна зарплата (євро) |
Фінляндія |
1,68 |
1200 |
Швеція |
1,77 |
1515 |
Норвегія |
2,02 |
1600 |
Польща |
1,38 |
352,21 |
Україна |
1,06 |
100 |
Юлія ХОРОШУН
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар