
Візочок – перший транспортний засіб у житті малюка. Обрати якісний та зручний досить непросто, адже серед дитячих візочків, як і серед автівок, є свої «мерседеси» і «запорожці». Плануючи покупку транспорту для маляти, необхідно врахувати цілу низку факторів – від пори року, якої народилася дитина, до ширини дверцят ліфта у під’їзді.
Класика – для новонароджених, тростинки – для «сидячих»
Продавець-консультант одного із магазинів дитячих товарів Василь Слухінський каже, різноманітних моделей візочків є безліч, однак за типом конструкції їх можна поділити на кілька видів, і у кожного є свої переваги та недоліки.
Класичні візочки або люльки – моделі з чотирма великими колесами і просторою люлькою, котра надійно захистить малюка від негоди. Зручні для батьків, тому що досить високі, й не потрібно низько нахилятися, щоб дати малюку попити чи змінити підгузок. У таких візочків дуже хороша амортизація, що надзвичайно важливо для наших всіяних ямами тротуарів.
– Це найбільш зручний візочок для малюків у перші півроку життя – тут багато місця, так що можна розлягтися, і навіть у зимньому комбінезоні дитині не буде тісно, – пояснює пан Слухінський. – Великі надувні колеса перетворюють візочок на всюдихід, йому під силу і снігові замети, і високі бордюри. Однак колеса водночас і слабке місце класичних моделей – їх постійно треба підкачувати насосом і можна легко пробити. Серед мінусів також великі габарити – візочок важкий і громіздкий, і навряд чи мама, котра мешкає у багатоповерхівці, зможе самостійно винести його на вулицю.
Враховуючи стан чернівецьких доріг, найважливіше для дитячого візка - міцні колеса
Спортивні візочки – схожі на класичні, однак передні колеса у них поворотні. Вони більш маневрені, ніж попередня модель, тож керувати ними легше, проте амортизація тут гірша.
Візочки-трансформери – багатофункціональна модель, можна використовувати як люльку для немовлят і як прогулянковий візочок, коли дитина почне сидіти.
– У таких моделях люлька має жорстке дно, щоб хребет малюка формувався правильно. У багатьох трансформерів ручка перекидається з одного боку на інший, так що мама може обрати, як малюк буде сидіти – голівкою до неї чи ніжками, – розповідає Василь Слухінський. – Майже всі деталі та аксесуари візочка відстібаються, їх можна знімати та одягати. Плюсом є також те, що такі моделі надзвичайно витривалі, мої знайомі навіть возили свого малюка у трансформері в гори, а сусіди виростили у візку цієї моделі чотирьох дітей. Із мінусів візочка-трансформера варто назвати те, що він також досить важкий (хоча не такий габаритний, як класичний). Зазвичай трансформери менш теплі й мають не такі потужні, як в люльки, колеса та систему амортизації.
Універсальні візочки або візочки два (три) в одному – на одні і ті ж колеса можна закріпити і люльку, і прогулянковий варіант, і автлюльку (у ній можна перевозити малюка в машині). Зручно для тих, кому до місця прогулянки треба добиратися на автомобілі. Підійде також батькам, у котрих малюки народилися взимку, довго з ними не погуляєш, а на 10-15 хвилин на вулицю можна винести і в автолюльці. Щоправда, такий аксесуар можна підібрати і до класичного чи спортивного візочка, не обов'язково купувати універсальну модель, яка вартує дорожча за класику.
Прогулянкові візочки – легкі й компактні, однак підходять лише для малюків, котрі вміють сидіти. Складаються за принципом книжки і тростинки. У візочків-тростинок немає лежачого положення, лише напівлежаче, так що вони годяться тідьки для недовгих прогулянок.
Скільки коштує транспорт для малюка
Візочок – 1000 - 12000 гривень
Автолюлька – 480 - 1500 гривень
Парасолька – 110 гривень
Дощовик – 40-50 гривень
Антимоскітна сітка – 15-60 гривень
– В основному ці візочки купляють на літо, каже пан Слухінський. – Їх можна використовувати і для новонароджених, достатньо лише постелити у візочок матрац із кокосової стружки, і малюку буде зручно. Однак такий варіант прийнятний лише для «літніх» дітей, одягнений у комбінезон малюк навряд чи вміститься у прогулянкову модель. Найбільший мінус такого виду транспорту – жорсткий хід, через маленькі пінні колеса дитина відчуває кожен камінчик на дорозі.
До кожного візочка повинен бути сертифікат та інструкція з експлуатації
За словами Василя Слухінського, чимало візочків у їхньому магазині – виробництва Польщі. Вони виготовлені із досить якісної пластмаси і металу, а тканина всередині бавовняна. Китайські візочки не такі міцні, і тканину для оббивки використовують синтетичну.
Про необхідність звертати увагу на країну-виробника та сировину, з якої виготовлено візочок, попереджає і в.о. заступника начальника Державної інспекції з питань захисту споживачів в Чернівецькій області Надія Кутиніна, адже дитячі візочки підлягають обов'язковій сертифікації.
– Візочки належать до класу товарів, котрі становлять певну небезпеку, бо від їхньої справності залежить здоров'я дитини, – пояснює пані Кутиніна. – Саме тому є певні вимоги до сировини, з якої виготовлено візочок, його конструкції, коліс. Тож аби переконатися, що всіх цих вимог виробник дотримався, необхідно просити у продавця сертифікат відповідності на певну модель. У кожного візочка також повинна бути інструкція з експлуатації українською мовою, де зазначено споживчі характеристики товару, названо виробника та його адресу. Варто також зазначити, що дитячі візочки – гарантійний товар, тож якщо він зламався протягом 12 місяців із дня покупки, споживач може звернутися до продавця чи виробника із вимогою відремонтувати виріб. Коли ж ремонт неможливий, виробник повинен обміняти товар на якісний або повернути гроші. Якщо він відмовляється це робити, то покупець за наявності товарного чека, котрий підтверджує покупку, може звернутися в інспекцію з питань захисту споживачів.
Візочок за ціною авто
Що ж до цін, то за візочок доведеться викласти від однієї тисячі до 12 тисяч гривень. За тисячу можна придбати модель китайського виробника із переносною сумкою-люлькою і поганою амортизацією. Дитячий візочок за 12 тисяч – це моделі найдорожчих у світі фірм "Concord" або "Inglesina". Такі візочки надзвичайно якісні та вишукані, однак ціну формує в основному бренд, можна купити малюку не гірший транспорт за значно менші гроші.
Чернівецьких матусь учили користуватися слінгами
За 1500-1700 гривень можна придбати досить якісний візок польського виробництва.
Популярні серед чернівецьких матусь також дитячі велосипеди з ручкою, у котрих можна возити малюка. Коли дитина підросте і зможе сама крутити педалі, ручку можна зняти. На такий транспорт малюк може пересісти з року. Проте він підходить лише для прогулянок біля дому, оскільки лежачого положення у велосипеді немає, а довго сидіти маля ще не може. Щоправда, нещодавно на ринку з'явилася модель, у котрої є напівлежаче положення. Вона обладнана також парасолькою та сумкою і вартує близько 1600 гривень. Загалом же велосипед можна придбати за ціною від 300 до 850 гривень.
Надія Карбунар
Поради досвідчених
Як обрати "правильний" візочок
Найважливіше – це міцні колеса і хороша амортизація. Краще також, аби візочок був темного кольору, так він менше бруднитиметься. Я придбала світлий, і пошкодувала про це. У моделі, якою користувалася, підставку під ніжки не обтягнули клейонкою, тож було дуже важко її чистити. У літньому варіанті не знімалася передня ручка, тому аби посадити сина у візочок, доводилося докладати зусиль.
Користуємося візочком-трансформером із поворотними передніми колесами. Обрали таку універсальну модель, бо вона має великі колеса і чудово долає снігові замети та високі бордюри. Окрім того, візочок добре захищає сина від негоди холодної пори року, а влітку все лишнє можна зняти. Однак він досить важкий. Рятує лише те, що можу залишати його у підсобці на першому поверсі.
Обираючи візочок, перш за все звертала увагу на амортизацію. Важливим для мене також було, аби ручка перекидалася. Коли дитині в обличчя дме вітер чи світить сонце, можна перекинути ручку на інший бік і проблему вирішено. Зрештою, обрала модель із твердою спинкою, великими колесами та великим зручним кошиком для речей виробництва Польщі й поки що цілком нею задоволена.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар