
Хоча автомобіль нині вже стає лише мрією, охочих отримати водійське посвідчення не поменшало. Навіть попри те, що ціни за навчання суттєво зросли. За те, аби стати водієм легковика, доведеться викласти від 2200 до 3500 гривень, вантажівки – від 1550 гривень. І це без пального. З ним сума зросте до 4 тисяч.
Порівнюючи зі світовою практикою, це ще помірні ціни. Ось, до прикладу, найдорожче в Японії. Там водійські курси обійдуться у дві тисячі доларів, у США – п`ятсот, у Грузії – тридцять п`ять.
Навчать екстерном
Та гроші витрачають не лише на навчання. Судячи з величезної кількості ДТП, котрі трапляються в області мало не щодня, закрадається підозра, що половина водіїв не навчаються, а просто «купують» водійські посвідчення, адже що не аварія, то «не справився з керуванням», «виїхав на зустрічну», або «не там звернув». А звинувачують у цьому автошколи. Себто готують вони водіїв формально, пришвидшеними темпами, не приділяючи належної уваги навчанню. Тому і ПДР вони не знають.
Начання в чернівецьких автошколах тримає близько двох місяців та коштує від 2200 до 3500 гривень
І таких автошкіл у Чернівцях є чимало. З 18 шкіл добряча частина пропонує навчити водійської майстерності за категорією «В» лише за півтора місяця. Виходить близько 60-70 годин теорії та 40 годин практики.
- Тривалість навчання у нашій школі 35 робочих днів, - розповідає виконавчий директор приватної автошколи Антон Микитюк. – Загалом заняття тривають два тижні, потім вони поєднуються з практикою. Вартість для студентів денної форми навчання – 3300 гривень, для інших – 3400 гривень.
Та в автошколах переконують, що за два місяці цілком можливо навчити людину вправно кермувати з нуля.
Для кандидатів у водії введуть «ідіот-тест»
Новаціями українців уже не здивуєш. Нещодавно група активістів, котрі спеціалізуються на безпеці дорожнього руху, підготувала новий дорожній законопроект, спрямований, за словами самих активістів, на підвищення безпеки на українських дорогах. У переліку новацій пропонують повернутися до планових систематичних медоглядів водіїв – у віці до 55 років (включно) - один раз на 10 років; – у віці від 56 до 75 років (включно) - один раз на 3 роки; у віці 76 років і старші – один раз на рік. А водії, яких притягували до відповідальності за кермування у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння, але не позбавили права кермування автівкою, повинні будуть проходити медогляди 2 рази на рік протягом 3 років після виявлення доведеного факту їзди. Та найцікавішим є введення психофізіологічного тестування – аналог німецького «ідіот-тесту» водіїв та кандидатів у водії, які порушують правила дорожнього руху. Власне, цей тест у Німеччині платний, а проводять його лікар, психолог та поліцейський. І за результатами такого «ідіот-тесту» прийматимуть рішення про позбавлення права кермування на певний час.
- Звичайній людині цього достатньо, - каже заступник директора автошколи Микола Кушнір. – У нашій автошколі навчання триває 40 робочих днів (майже два місяці), з них 100 годин виділено на теорію та 40 на практику, хоча раніше було 30. Що більше практики, то краще.
Проте досвідчені водії одноголосно кажуть, навчити кермувати за півтора місяця можна, але впевнено поводитися на дорозі, не порушуючи правила – нереально.
- Потрібно хоч 2,5 – 3 місяці, - каже водій із 15-річним стажем Валерій Стефанчук. – Свого часу майже чотири місяці відвідував автошколу. Потрібно, крім правил, і відчувати автомобіль, його габарити. За кілька занять цього не набудеш.
У так званих державних автошколах термін навчання трохи довший – два з половиною місяця. Теорію викладають 100 годин, практику – 40.
В автошколі обласної організації Спілки автомобілістів термін навчання за категорією «В» складає 2,5 місяця, коштує 2650 гривень, плюс витрати на пальне. На 40 годин водіння потрібно витратити близько 65-70 літрів пального – це залежить від автівки та пори року. Вартість навчання за категорією «С», тобто кермування вантажним автомобілем, становить 1550 гривень і триває півтора місяця.
Не підмажеш – не поїдеш
Навчання навчанням, та після кількох місяців настає час складання іспитів у ДАІ. І цей рубіж для багатьох здається просто непереборним – хтось не може опанувати себе і «завалює» водіння, іншому – просто чогось не вистачає щоби вивчити теоретичні завдання. Дехто взагалі переконаний, що без хабара здати неможливо, тому навіть не будуть обтяжувати себе відвідинами занять. А є і форс-мажорні випадки.
- Відвідувала одну з чернівецьких автошкіл, - розповідає буковинка Юлія Бойко. – На заняттях завжди отримувала 4 і 5, перед іспитом кілька тижнів вчила білети. Усій групі сказали, що складатимемо екзамен за київськими білетами, там було більше двох тисяч питань. Звісно, за ними готувалися. А коли прийшли на іспит, побачили перед собою «харківський» варіант запитань. Звичайно, інші білети це не проблема, адже теорію я добре знала і була впевнена у своїх силах. Втім, проблема була в іншому. Якщо київські є типовими білетами з правильною і неправильною відповідями, то харківські мають відповідь правильну і ще правильнішу.
Дівчина каже, претензій до ДАІ не має, адже питання затверджував Кабмін. Тому єдине, що їй залишається – прийти на перездачу.
Та і в такі перездачі мало хто вірить. Кажуть, у підсумку можна лише втратити час, нерви та гроші, а потім все одно «зробити благодійний внесок». Та від цього ситуація на дорогах, вочевидь, аж ніяк не поліпшиться. А автошколи і далі штампуватимуть водіїв-екстернів.
Яна МАРІЯНЧУК
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар