
Не так давно іномарки перевозили із-за кордону досить багато людей. Оскільки наша область розкинулася неподалік європейських кордонів, ця так звана професія перегонщика була досить популярною. Однак коли, збільшили ввізне мито на вживані іномарки, охочих займатися цим промислом різко поменшало. Та й попит на авто не той, що був, скажімо, кілька років тому.
Та попри це, частка тих, хто навчився проходити всі кола «перегінного пекла»: кордони, митниці, уникнути ДАІ, які полюбляють зупиняти не розмитнені автівки, і при цьому ще й заробити, залишилась.
Їхати треба "зі своїми"
Чернівчанин Олексій почав займатися цим бізнесом рік тому. До Європи за іномарками їздить або на конкретне замовлення, або продає пригнаний автомобіль на авторинку. Ввозить до України хлопець лише вживані вантажні фургончики. Тут переобладнує їх (за потреби) під пасажирські автомобілі.
За словами Олексія, нині це найбільш популярна схема, через недоцільність розмитнення пасажирського автомобіля. Адже, наприклад, розмитнити вантажний фургончик 2005-2007 року випуску коштує приблизно 1,5 тис. євро, а, точно такий же, але пасажирський автомобіль – 6-7 тис. євро.
Звідки переганяти автомобіль, не так важливо, головне - порахувати, чи вигідно
Перевозити легковик, вигідно хіба що той, який коштує в Україні більше 25 тис. доларів.
– До Нідерландів їду із знайомими, які вже давно переправляють авто, – розповідає Олексій. – Збираємося компанією із семи-восьми чоловік. Їдемо невеличким автобусом, скидаємося на бензин водію. Дорога – дві тисячі кілометрів, коли водій стомиться, за кермо сідає, будь-хто із компанії.
Чи можна пригнати автомобіль, маючи туристичну візу, Олексій не знає, оскільки виклик на його ім'я із Нідерландів є бізнесовим, тому віза є бізнесовою.
Першу візу відкривають одноразову. Другу – мультивізу (багаторазову), але за умови, що привезеш за вказаний період три автомобілі. Якщо привезеш більше автівок, наступну візу можуть відкрити річну.
Вирушати до Європи за автомобілем самостійно, нічого не знаючи про нюанси переправлення авто, Олексій не радив би. Адже в компанії тебе відвезуть на авторинок чи автохаус, допоможуть вибрати авто за "цікавою" ціною, підкажуть, де переночувати тощо.
Ті, хто вже не раз переганяв авто, зазвичай купують автомобілі в уже знаних місцях. "Їздимо базарами та автохаусами, поки останній із компанії не вибере собі машину, – каже Олексій. – Буває, що на один автохаус можемо заходити двічі. Автопарк завжди оновлюється. Якщо не знайшли автомобіль у Нідерландах, їдемо до Німеччини, кордони відкриті. Автохауси є різні, по кілька авто, а є й схожі на наші авторинки".
Що вигідніше, пригнати авто з Європи чи купити на ринку
Переваги свіжопригнаного автомобіля із Європи в тому, що його експлуатували в умовах ідеальних доріг та висооктанового пального.
Однак, замовляючи автомобіль з Європи, покупцеві спершу потрібно вирахувати витрати, які буде затрачено на розмитнення автомобіля та реєстрацію, плюс за доставку його додому тощо.
В Україні автомобіль такого класу можна придбати за ту саму вартість, а то й дешевше без зайвих клопотів.Оформляють покупку на місці. Це займає приблизно годину-півтори. Угода купівлі авто, зняття з обліку, транзитні номери і страховка, – коштує така процедура приблизно 150 євро. Із цим набором документів можна спокійно їхати аж додому.
Звідки переганяти автомобіль, не так важливо, головне – порахувати, чи вигідно. Везуть іномарки навіть кораблем з Америки.
– В європейських автохаусах ціни на автомобілі різні, іноді питаємо, чи є автомобілі для України, оскільки нас цікавить адекватна ціна в Європі, бо попереду ще розмитнення, дорога тощо, – розповідає хлопець, – а все це увійде у вартість автомобіля вдома. Коли називають ціну, треба порахувати, чи вигідно брати таку машину. Якщо маєш замовлення на конкретну машину, то буває і таке, що замовник не дивиться на ціну, бо для нього важливі стан, колір, модель, "начинка" тощо.
Головне правило перегонщика – перед поїздкою добре виспатися, адже там не буде часу на сон. Бо що швидше знайшов автомобіль, то краще, бо економиш на харчуванні та проживанні. Хоча буває, що шукаєш машину 4-5 днів, а то й більше. Живуть "заробітчани" у хостелах, там можна виспатись, помитись, є кухня, Інтернет.
Назад кожен повертається на власному автомобілі. Великими компаніями, як правило, не їздять, зазвичай по двоє-троє, іноді й поодинці, бо так ні до кого не прив'язаний. У кожного є свої інтереси у Європі, можна заїхати кудись, накупити різних товарів, для себе і знайомих, все-таки якість європейська.
Європейськими автобанами їхати можна спокійно, ніхто не зупиняє. Олексій каже, що бандитів, про яких раніше говорили, що вони брали "податок" за проїзд 200-300 доларів, не бачив. Відчувається, що ти в рідній країні, коли перетнув кордон. В Україні є свої "бандити" – даївці, люблять зупиняти перегонщиків.
Затриматися можна на кордоні. Буває таке, що чекаєш у 4-5-кілометровій черзі десять годин.
Тим, хто вперше переганяє автомобіль, варто знати, що аби впустили на територію України, треба попередньо сплатити певну суму в банку. Зробити це можуть родичі чи знайомі і переслати через Інтернет, факсом чи смс-повідомленням, номер митної декларації, де буде зазначено дані про транспортний засіб. Цей номер потрібно вказати на кордоні. Також в цьому документі зазначено місце перетину кордону. Проплатити можна і безпосередньо на кордоні, хоча так роблять рідше.
1500 євро за розмитнення
Пригнати автомобіль з-за кордону – це лише частина роботи. Його треба ще розмитнити, поставити на облік та продати.
Зареєструвати автомобіль в Україні після перетину кордону треба впродовж десяти днів. Авто треба доставити на територію митниці. Там починається процедура розмитнення, потім експертизи, реєстрації у МРЕВ.
За розповідями досвідчених перегонщиків, розмитнення вантажного фургона обійдеться приблизно у півтори тисячі євро. (Хоча офіційно - тисяча євро). Аби швидше пройти процедури, доводиться «платити» на кожному етапі.
Під час розмитнення авто беруть до уваги чимало показників: вік, стан (на ходу чи ні), навіть "начинка" автомобіля. Що гірший стан автомобіля, то дешевше розмитнення, і, відповідно навпаки.
Ольга МАКСИМЮК
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар