
З дорослими. У дітей дошкільного віку поглиблюють уявлення про різницю у людях за статтю та віком, виділяючи особливості їх зовнішності, одягу, роду занять. Дошкільників вчать впізнавати дорослих людей у різноманітних зображеннях, впізнавати і називати людей різних професій. Діти повинні уміти розрізняти емоційні стани, відшукувати їх причину, відповідно поводитися. До того ж, дошкільнята повинні знати, що звертатися до незнайомих дорослих, вихователів треба на «Ви», використовувати ввічливі звороти. Крім того, діти мають вміти робити приємне близьким, спілкуватися з дорослими у доброзичливому тоні, за прикладом старших реагувати на стан та настрій оточуючих.
Вихованці мають знати членів своєї родини та найближчих родичів, знати і називати родинні взаємини, розуміти, що усі піклуються один про одного. Необхідно розвивати уміння дітей відповідати на запитання про сімейні взаємини, дошкільнята повинні уміти відображати родинні стосунки в ігрових взаєминах.
З однолітками. Виховуючи дитину п’ятого року життя необхідно їй дати уявлення про дітей різного віку, показати розрізнення між статтю, одягом, особливостями поведінки, діяльністю тощо. Разом з дитиною батьки мають запам’ятовувати імена дівчаток та хлопчиків, звертатися. Привчайте дитину бачити і демонструвати у повсякденній поведінці позитивне ставлення до дітей, уміння робити добрі справи. Розвивайте уміння вихованців бачити негативні дії дітей, обговорювати їх, виділяти їх наслідки, виражати своє ставлення.
Привчайте дітей до слів ввічливого звертання «будь ласка», «вибач», «дякую» тощо. На цій основі будуть формуватися партнерські ігрові взаємини, діти будуть привчатися домовлятися один з одним, самостійно вирішувати конфліктні ситуації, планувати спільну діяльність тощо. Вчіть дітей спостерігати за проявами поведінки однолітків, застосовуйте можливість негативної оцінки вчинків самими дітьми. Формуйте інтерес дітей до однолітків, доброзичливе до них ставлення, готовність прийти на допомогу. Підказуючи можливі добрі справи і вчинки відносно однолітків, вправляйте вихованців у культурі поведінки, обговорюйте як позитивні, так і негативні ситуації поведінки.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар