Будь-який успішний досвідчений бізнесмен погодиться, що найкращий заробіток можна отримати під час ажіотажу. Шампанське найкраще йде у переддень Нового року, копченості – перед Великоднем, а квіти та сувеніри купують перед Днем святого Валентина (позаочі цей день називають святом не закоханих, а гендлярів, які буцімто навіть пропагують його, аби продати якомога більше сувенірів та букетів). Найвища майстерність – зловити потрібний момент та знайти саме той продукт, який матиме покупця. Практика показує, що заробити перед святом можна навіть без величезних інвестицій, щоправда, докласти деяких зусиль все-таки доведеться.
Море квітів – до жіночого свята
Чи не найбільш прогресивним напередодні 8 Березня вважають бізнес на квітах. Ними заповнені не лише спеціалізовані ринки, а й взагалі вулиці міста. Підприємець з с. Годилів Василь (прізвище чоловік відмовився називати) розповідає, що багато років вирощує квіти, які продає і у Чернівцях, і по області та навіть до сусідніх країн вивозить. Вони давно вже стали товаром, який частіше вирощують у нас, а не імпортують.
– До жіночого свята попит на квіти просто шалений. Ще за два-три тижні до дати, хоч квіти у теплицях ще повністю не виросли, на весь «урожай» уже є замовлення, - каже Василь. – Найчастіше до цього свята вирощують та продають тюльпани, гіацинти, іриси, оскільки вони більш стійкі до холодів, рідше – троянди.
Багато хто перед святами продає власноруч виготовлені речі, втім попит на таку продукцію є не завжди
Вирощувати квіти можна і самому, проте для цього потрібно чимало умінь та бодай якесь обладнання. Аби вони підійшли до весняних свят, починати роботи потрібно ще восени. Утім, заробити можна й якщо взяти парітю квітів на продаж. Перевагою такого варіанту є те, що у передсвятковий період людям все одно де купувати квіти: у спеціалізованому магазині, чи просто на вулиці, головне, щоб ціни не кусалися. Щоправда, бодай деякі навики у догляді за рослинами потрібно мати, адже принаймні декілька днів їх таки потрібно буде вміти правильно зберігати.
Свою нішу на ринку можуть зайняти і квіткарі, які працюють у менших масштабах. Світлана Лизюк розповідає, що з дитинства полюбляла доглядати за рослинами, цікавилася ними. Зараз жінка вирощує весняні квіти у горщиках фактично на власному підвіконні.
- Цьогоріч на підході декілька десятків горщиків з гіацинтами та тюльпанами, які думаю продати напередодні 8 Березня. Звичайно, великих грошей не зароблю, але плюс у тому, що сама вирощую ці квіти, і сама продаю, тож вони дещо дешевші, аніж у конкурентів, адже їхні квіти часто "проходять" через декількох посередників.
Найважче - не зробити, а продати
Нині чимало буковинців беруться освоювати будь-які техніки з виготовлення речей власними руками: виготовляють прикраси, декорують посуд, предмети інтер'єру, пускають у хід кулінарні таланти, - все аби лише привернути увагу покупця. Оголошеннями про продаж продукції хенд-мейд заповнені соціальні мережі, а, власне, ексклюзивним крамом – полиці деяких крамниць, або влаштовують навіть спеціалізовані ярмарки. І, як показує практика, такий спосіб передсвяткового підробітку також має право на існування. Щоправда, майстри скаржаться, що найважчим у їхній справі є не навчитися виготовляти крам, а його продати. Майстри кажуть, що конкуренція стає дедалі виищою, а щоб здивувати покупця, потрібно завжди вигадувати щось нове.
- Придбала все необхідне приладдя та матеріали: форми, основу для варіння, олії, різноманітні добавки, - каже майстриня Ірина Солодка, яка підзаробляє тим, що продає мило ручної роботи. – Навчилася робити мило майже одразу, а ось продати його виявилося не так просто, довелося і у соціальних мережах пропонувати, і до знайомих у магазин понести, але все одно попит не дуже жвавий. І хоча бізнес це доволі вигідний (собівартість не надто висока, а часу на роботу йде мінімум) – на організацію продажу потрібно багато часу, тож якщо, окрім рукоділля, маєте основну роботу, варто підкорегувати свій графік.
Обережно! Або якщо ніхто не купить
Найбільш небезпечним в ажіотажний період – є переоцінити власні сили та виготовити/закупити забагато того чи іншого продукту та не продати його. Від цього, правду кажучи, ніхто не застрахований. І добре, якщо товар може пролежати до наступного свята, або розійтися і у будень. Гірше – не розрахувати з апетитами, обравши товар, що швидко псується. Так, для деяких видів міні-бізнесу підійде виконання лише попередніх замовлень. Так, скажімо, чинять виробники тортів чи дорогих аксесуарів. Зважаючи на це, Олена Сайчук, яка вже декілька років виготовляє букети з цукерок, радить дослуховуватись до попиту.
- У мережі Інтернет я пропоную переглянути фото своїх робіт, а уже кожне конкретне замовлення обговорюю з клієнтом та заздалегідь узгоджую ціну. На мої вироби випадкового попиту немає, їх люди замовляють конкретно для певної особи та події. На продаж йде лише 10-15% від усіх букетів, які я роблю. Решта – подарунки друзям та для творчості. Мушу визнати, що, попри очікування, букети з цукерок рідко купують чоловіки, адже їм легше придбати звичайні квіти, цукерки або пляшку вина.
Ірина ВОРНІЧЕСА-БАРАШКІНА
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар