• УКР
  • РУС
  • vidido.ua
  • pogliad.ua
  • Транспорт
  • Нерухомість
  • Робота
Pogliad.ua – Четвер, 04 Березня 2021
  • Новини 
    • Чернівці
    • Буковина
    • Україна
    • Світ
    • Політика
    • Гроші
    • Інтерв'ю
    • Кримінал
    • Здоров'я
    • Освіта
    • Культура
    • Спорт
    • Архів
  • Фото
  • Відео
  • Блоги
  • Афіша
  • Пропозиції 
    • Авто
    • Побут
    • Будівництво
    • Гардероб
    • Продукти
    • Послуги
    • Різне
  • Life 
    • Авто
    • Леді
    • Кухня
    • Історія
    • Наука
    • Відпочинок
    • Поради
    • Цікаве
  • Прес-релізи
X
Пошук по сайту
Додати
X
Додати оголошення / новину
Новину на pogliad.ua
Оголошення на vidido.ua
Оголошення в газету Від і дО
Розміщення інформації на ресурсах Від і дО
X

Нове фото


Форма заявки

X
Розміщення оголошення за допомогою форми - це зручний спосіб, який економить Ваш час. Після заповнення заявки з Вами зв'яжеться оператор "Від і дО" з 9-00 до 18-00.
Увага! Останній термін подачі оголошення через сайт - вівторок, 18 год.



Дякуємо за ваш відгук!

Які права мають покупці

Чернівці
28.07.2015 | 13:10
0
1431
Коментувати
Поділитись
Facebook Google+ Twitter Viber Telegram Whatsapp
Роздрукувати
Які права мають покупці
Споживач мусить добре знати свої права та вміти відстоювати свою позицію
rada.dolyna.info
A A A
Купуючи непродовольчі товари, слід пам'ятати про чек та власні права

Купити неякісний товар у нашій країні дуже просто. Адже продавці намагаються різний мотлох, куплений за безцінь, продати втридорога. А в разі поломки реалізатори всіляко намагаються уникнути відповідальності. Причиною цього є не лише страшенна скупість нашого народу і бажання заробляти гроші на рівному місці, але й небажання споживачів виводити продавців на чисту воду.

Та часто погоріти споживачі можуть і через незнання елементарних та насправді необхідних правил.

- Не раз траплялося купувати неякісні товари. Найчастіше підводило взуття, та враховуючи, що його купувала часто на ринку, а чек там не давали, то й претензії пред'являти комусь було марно, - ділиться своїм досвідом чернівчанка Дарія Бринь. - Було і таке, що рік тому придбала праску, та вона вийшла з ладу за два місяці. Коли звернулася у крамницю, аби товар полагодили чи замінили, там сказали, що оскільки упакування у мене немає, то й товар прийняти не можуть. А чи треба було його - не знаю. Та гроші пішли на вітер. І таких нюансів є ціла купа, на жаль, ми в них не вникаємо, а на нас принагідно всі й наживаються.

М'ясо Буковини оштрафували за обман споживачів

Аби хоч якось засберегтися від недобросовісних торгашів, споживач мусить добре знати свої права та вміти відстоювати свою позицію. Якщо чогось таки не знаєте, чи не певні, що праві, звертайтеся до фахівців, котрі допоможуть вирішити проблему.

Гарантійний термін та термін служби – різні поняття

- Якщо говорити про непродовольчі товари, то до різних груп таких товарів є два терміни – це гарантійний термін  та термін служби. Важливо розрізняти ці поняття, - каже в. о. начальника обласної інспекції з питань захисту прав споживачів Надія Кутиніна. - Гарантійний термін – це той термін, протягом якого підприємство-виробник гарантує споживачеві нормальну роботу приладу, продукції, збереження його товарного вигляду і споживчих властивостей. А ось термін служби – це той термін, протягом якого використання товару є безпечним. Наприклад, якщо на упакуванні холодильника чи телевізора пишуть, що термін його використання десять років, то це означає, що десять років його можна спокійно використовувати, а ось після цього періоду він може створювати небезпеку для здоров’я господарів внаслідок втрати споживчих властивостей тощо.

Гарантійний термін експлуатації встановлює тільки виробник

Найбільше скарг від споживачів надходить на втрату якості товару протягом гарантійного терміну. Для кожного товару термін експлуатації свій. Наприклад, для взуття він становить від тридцяти днів до вісімдесяти, для меблів від дванадцяти до двадцяти чотирьох місяців. Як показує практика, що більший гарантійний термін, то якіснішим є товар.

- Гарантійний термін експлуатації встановлює виробник на підставі нормативних документів. А ось продавець таких повноважень не має – це не його компетенція. Та споживачі не завжди знають про це. Ось, наприклад, у нас був випадок з мобільним телефоном. Покупець придбав на ринку телефон, як виявилося, він був завезений на територію України контрабандою, а отже й без гарантійного талона виробника. Та продавець не розгубився і сам виписав талон. Щоправда, на три місяці. Та насправді такої гарантії на мобільний телефон немає, - стверджує фахівець. - Тим паче, незаконно завезений телефон сервісні центри обслуговувати не будуть, тому що не мають таких зобов’язань.  Їх бере на себе продавець, та заради власної вигоди встановлює якомога менший термін. А якщо телефон зламається, вони протягнуть час і скажуть, мовляв, усе – термін придатності закінчився. А споживач залишається наодинці зі своїми проблемами, бо не видають і товарний чек, і не проставляють печатки у гарантійному талоні, а тому він не є дійсним.

Споживачу потрібно уважно дивитися, щоб це був заводський гарантійний талон і, звичайно, обов’язково продавець повинен поставити у гарантійному талоні дату покупки, адже гарантійний термін на товар починається якраз із цієї дати.

Якщо недоліки істотні, товар можна обміняти або ж повернути гроші

І, звичайно ж, протягом гарантійного терміну експлуатації споживач має право на безкоштовний ремонт товару. Якщо товар ремонту не підлягає або в результаті ремонту він втрачає свої споживчі властивості, його зовнішній вигляд спотворюється, чи ремонти йдуть один за одним і все марно, то за наявності таких істотних недоліків споживач набуває права на обмін товару або на розірвання угоди купівлі-продажу та повернення грошей.

На сезонні товари гарантійний термін починається з початком сезону

- Якщо ми говоримо про сезонні товари, а найчастіше це одяг, то незалежно від дати покупки, гарантійний термін експлуатації починається з початком відповідного сезону, роз'яснює Н. Кутиніна. - Наприклад, якщо зимове взуття купили влітку, то гарантійний термін на нього розпочнеться лише на початку зими.

Упакування потрібно зберігати не довше двох тижнів

У статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів» йдеться, що протягом чотирнадцяти днів споживач має право обміняти товар, який йому не підійшов, на інший товар, за умови, якщо товар не використовували і збережено його товарний вигляд і споживчі властивості. Наприклад, ви придбали взуття, принесли додому, ще раз поміряли, а воно не підійшло чи то по розміру, кольору чи з інших причин, то протягом цього терміну маєте право його повернути, та лише за тієї умови, якщо повністю збережено упакування, пломби, а сам товар в такому ж стані, як і до покупки. В іншому випадку упакування зберігати не потрібно. Тобто упакування про всяк випадок варто зберігати чотирнадцять днів, а потім можна спокійно викидати. Хоч іноді трапляється, що наші продавці чинять не зовсім чесно і в разі претензій з боку споживача кажуть, мовляв, упаковки немає, а тому товар не приймуть, та це неправда. Адже ніде у законі не прописано норм про те, що упакування треба зберігати.

Важкі й великі товари транспортує виробник чи продавець

Якщо вага товару становить більше п’яти кілограмів, то за заявою споживача, товар доставляють за рахунок суб’єкта господарювання. Адже споживач не винен, що йому продали неякісний товар.

На час ремонту споживачу повинні надати справний аналог товару

Так само важливо знати про те, що на період гарантійного ремонту споживачу, згідно з його заявою, повинні з обмінного фонду надати інший товар для тимчасового користування. Перелік товарів, котрі повинні надавати з обмінного фонду встановлено постановою Кабміну.

З претензіями на товар варто звертатися до виробника 

- Якщо до товару є якісь претензії, то варто з письмовою заявою звертатися до продавця, виробника чи представника компанії, якщо вона за кордоном. А ось аби правильно скласти заяву, краще не робити це самому, а звертатися за консультацією до управління у справах захисту прав споживачів. Адже якщо заява складена неграмотно. То продавець це бачить, читає і, користуючись помилками покупця, просто його ігнорує, - продовжує фахівець. - Ось у нас в управлінні був нещодавно такий випадок. Прийшов до нас споживач, котрий придбав у крамниці туфлі. Наступного дня він їх взув і за день підошва стерлася ледь не на півсантиметра. З усією документацією та неякісними туфлями покупець повернувся у магазин і заявив, що туфлі йому не підходять, та продавець лишень розвів руками і пояснив, що оскільки в них вже ходили, то нічим допомогти не може. Та насправді, тут питання не стояло про те, що товар не підходить, адже це вже питання неякісного товару. Споживач звернувся до нас, ми разом написали заяву, правильно висвітливши ситуацію, і того ж дня йому повернули гроші. 

Не можете домовитися, хто ж винен, - на експертизу

Якщо ж продавець та споживач не можуть знайти спільної мови і перекидають відповідальність за дефект товару один на одного, то в такому разі проводять експертизу, яка й встановлює істину.

Уляна ДЕЛІКАТНА

Теги: споживач – товар – чек – права – продавець

Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter

Схожі записи

Що робити, якщо випадково пошкодили товар у магазині
Що робити, якщо випадково пошкодили товар у магазині
Чернівцігаз здійснить перерахунок вартості газу для побутових споживачів
Чернівцігаз здійснить перерахунок вартості газу для побутових споживачів
Школу споживачів органічних продуктів відкрили у Чернівцях
Школу споживачів органічних продуктів відкрили у Чернівцях
Захищаємо свої права споживача
Захищаємо свої права споживача
Світлана Шпуняр
X
Орфографічна помилка в тексті:

Залишити коментар

Мінімальна довжина коментаря 5 символів  Вихід
Unknown user
Мінімальна довжина коментаря 5 символів  Вихід
Unknown user
Ми на зв’язку!

Популярні новини

Стрілкам годинника дамо спокій
Стрілкам годинника дамо спокій 28.02 11:05
  5   43368
Магнітні бурі у березні будуть штормити дуже сильно
Магнітні бурі у березні будуть штормити дуже сильно 28.02 19:21
  0   22137
Молочний завод у Чернівцях виробляє молоко, кефір та сметану під 2-ма марками
Молочний завод у Чернівцях виробляє молоко, кефір та сметану під 2-ма марками 19.02 13:55
  1   16623
У Румунії під час хрещення захлинулася півторамісячна дитина
У Румунії під час хрещення захлинулася півторамісячна дитина 05.02 22:45
  3   15361
На польському кордоні затримали 42-х українців
На польському кордоні затримали 42-х українців 08.02 23:10
  2   11324

Прес-релізи

Diadema-ewa виробляє висококласні весільні тканини і фурнітуру
Diadema-ewa виробляє висококласні весільні тканини і фурнітуру 12 Лип 2016 о 09:54
Виробник ексклюзивних весільних суконь «ElenaNovias»
Виробник ексклюзивних весільних суконь «ElenaNovias» 30 Чер 2016 о 11:12
Купуйте професійний, побутовий інструмент та кріплення в магазині «Шрубка» в Чернівцях
Купуйте професійний, побутовий інструмент та кріплення в магазині «Шрубка» в Чернівцях 17 Жов 2019 о 15:43
Угги или дутики? В чем лучше переходить зиму?
Угги или дутики? В чем лучше переходить зиму? Сьогодні о 13:41
Перед жіночою красою  всі безсилі
Перед жіночою красою всі безсилі 17 Сер 2016 о 10:32
© 2003 – 2021
Використання матеріалів pogliad.ua дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на pogliad.ua.
Проект входить в медіагрупу

Фоторепортажі

У Чернівецькій ОДА констатують ускладнення ситуації з COVID-19 на Буковині
У Чернівецькій ОДА констатують ускладнення ситуації з COVID-19 на Буковині Сьогодні о 18:45
Заставнівська ЦРЛ за потреби прийматиме хворих на COVID-19 із Кіцманщини та Чернівців
Заставнівська ЦРЛ за потреби прийматиме хворих на COVID-19 із Кіцманщини та Чернівців Сьогодні о 17:33
У Чернівецькій ОДА відкрили виставку портретів видатних жінок Чехії
У Чернівецькій ОДА відкрили виставку портретів видатних жінок Чехії Сьогодні о 12:33

Відеорепортажі

Марія Поліщук: Ми вакцинувати повинні не тільки багато, але й швидко
Марія Поліщук: Ми вакцинувати повинні не тільки багато, але й швидко Сьогодні о 20:08
Олег Чорний: Пацієнти поступають вже дуже важкі і зразу на дотацію кисню
Олег Чорний: Пацієнти поступають вже дуже важкі і зразу на дотацію кисню Сьогодні о 19:26
У Чернівецькій ОДА констатують ускладнення ситуації з COVID-19 на Буковині
У Чернівецькій ОДА констатують ускладнення ситуації з COVID-19 на Буковині Сьогодні о 18:45

Меню

  • Чернівці
  • Буковина
  • Україна
  • Світ
  • Політика
  • Гроші
  • Кримінал
  • Здоров'я
  • Освіта
  • Культура
  • Спорт

Редакція

  • Контакти
  • Рекламодавцям
  • Від і дО

Контакти

(0372) 522-080

poglyad.chn@gmail.com

м. Чернівці, пр. Незалежності 96, 6 поверх

Соцмережі

Розробка сайту – Brilliant IT
  • Новини
  • Фото
  • Відео
  • Блоги
  • Інтерв’ю
  • Обзор
  • Life
  • Новини компаній
  • Карта сайту