
Є така сумна закономірність – що гіршою є економічна ситуація в країні, то кращі справи у аферистів. Останнім часом в Україні і зокрема в Чернівецькій області – справжній бум крадіжок із банківських карток. Причому, не цураються красти ані у хворих дітей, ані в учасників АТО, що вже казати про пересічних громадян.
Чернівчанин Сергій Кравчук – один із тих, хто постраждав від шахраїв. В одну мить його і його рідних обікрали загалом на 19 тисяч гривень – гроші зняли із їхніх карткових рахунків.
Як це працює
Наприклад, людина дала оголошення про продаж дитячої колиски чи весільної сукні в Інтернеті. З продавцем зв’язується нібито покупець, погоджуються з ціною (найчастіше, навіть не просять надати інформацію про товар чи оглянути його). Для перерахунку пропонують швидкий спосіб - перекинути гроші на картку. Також, досить часто, в “покупця” вже є інформація про номер картки продавця, адже її, як правило, вказують, подаючи оголошення про продаж. Продавцю повідомляють, що зараз перекинуть кошти. Але через деякий час передзвонюють і кажуть, що щось не виходить, буцімто треба підтвердити певні дані картки (або просто просять надати дані саме кредитної картки, на якій, як правило, є кредитний ліміт). Продавець в бажанні продати свій товар як правило не задумується про якісь шахрайські дії, часто повідомляючи шахраям особисті дані, залишок коштів на власній картці тощо. Далі, в телефонному режимі, людину просять підійти до банкомату чи терміналу й надиктовують номер картки нібито для отримання грошового переказу, а насправді ошуканий клієнт не отримує, а перераховує власні кошти на картку третьої особи. І тут спрацьовує наступний рівень захисту - при проведенні операції з картками, клієнтам приходить SMS-повідомлення з кодом підтвердження переказу. В тексті повідомлення окрім коду зазначається і те, яка операція буде проведена, однак ошукані люди в більшості випадків не звертають уваги на цю інформацію (спрацьовує той самий фактор - людині дуже хочеться продати товар і отримати за нього гроші). Шахраї просять ввести пароль підтвердження переказу в банківському терміналі і все - замість отримання коштів, людина їх втрачає.
– Все почалося із сайту «Сландо», де розміщено оголошення дочки. Зателефонували, зацікавилися у покупці, попросили номер банківської карти, куди можна відправити гроші. Коли продиктувала номер, передзвонили, мовляв, карта заблокована, перевести гроші не вдається. Через деякий час зателефонувала особа, яка представилась працівником ПриватБанку з проханням надати номери мобільних телефонів родичів чи знайомих, аби підтвердити особу для розблокування карти, – розповідає чоловік. – Нічого не підозрюючи, продиктувала номери мобільних телефонів. Особа, яка видавала себе за працівника банку, передзвонювала на телефони, причому, мала повну інформацію про стан коштів та номери карток власника. До речі, смс-повідомлення із кодами підтвердження приходили із номера 10060 – це короткий номер, котрим користується ПриватБанк. Коли помітили, що із рахунків зникають гроші, доклав усіх зусиль, аби зупинити цей процес. Намагався заблокувати картку, для чого зателефонував на «гарячу лінію» ПриватБанку 3700. Втім, так і не додзвонився. Мені передзвонили звідти лише через три години, аби поцікавитися, з якого приводу телефонував. З моєї картки зняли абсолютно всі гроші. Прикметно, що шахраям вдалося якимось чином збільшити ліміт на моїй картці вдвічі.
Зрештою, як свідомий громадянин, перше, що зробив – звернувся до служби безпеки банку та написав заяву до міліції. Загалом, вчора нас обікрали на 19 тисяч гривень.
Впевнений, що до зникнення грошей причетні працівники банку (можливо, колишні), оскільки шахраї мали всю інформацію про стан мого рахунку, номера карток і так далі, а ця інформація є закритою, навіть для рядових працівників фінустанови.
Нам вдалося з’ясувати, що гроші із наших карток перевели на рахунок у Ощадбанку. Туди ми теж звернулися, можливо, вдасться повернути їх назад. Ба більше, шахраї – неабиякі нахаби: номери мобільних, з яких вони нам телефонували, досі на зв’язку. Ми передзвонили і вони відповіли на дзвінок, посміялися і навіть повернули на одну із карток 60 гривень, мовляв, на пиво.
Як вже зазначив, до міліції ми теж звернулися, та особливої надії на них немає, оскільки одразу почали розповідати про складність процедури отримання інформації у тому-таки ПриватБанку.
У ПриватБанку коментують, крадіжка грошей з карток клієнтів під час продажу речей через Інтернет – найбільш поширений вид шахрайства і наголошують, що працівники банку ніколи не телефонують клієнтам з проханням надати персональні дані.
– Перше, і основне правило, яке слід пам’ятати - співробітники ПриватБанку ніколи не телефонують клієнтам з проханням зазначити персональні дані, номера банківських карток, строк їх дії, ПІН-код або CVV2-код, пароль у Приват24, а також паролі, що надходять в SMS. Тому, якщо людині телефонують і намагаються з’ясувати ці дані – це спроба шахрайства, – коментує керівник регіонального прес-офісу ПриватБанку Вадим Шумейко. – Телефонні номери, які починаються з коду 056 - це номери Дніпропетровської області. Телефонні дзвінки з даних номерів не є дзвінками від ПриватБанку, тому клієнтам треба бути обачними. Паролі та інша інформація від банку - це секретна інформація, яку ні в якому разі не можна передавати третім особам. У разі надходження дзвінка з невідомого номера необхідно терміново передзвонити на номер клієнтської підтримки ПриватБанку 3700 і уточнити у оператора всю інформацію по карті, при втраті або крадіжці - карту заблокувати. Найбільш поширений вид шахрайства - крадіжка грошей з карток клієнтів при продажі речей в Інтернеті, що, скоріше за все, і сталося в цьому випадку.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар