
Куряче яйце, здавалося б, не основний продукт харчування, та ціни на нього ростуть, немов на дріжджах. Ще в листопаді одне яйце коштувало в середньому 1,95 гривні, а вже сьогодні середня ціна – 2,50. За домашнє яйце на ринку взагалі просять 4 гривні. Дешевше можна знайти їх хіба що у супермаркеті, по 2,4 гривні.
Різкий стрибок цін на куряче яйце відбувся майже рік тому, у січні 2015 року. Тоді яйця подорожчали відразу на 70%. Ціна різко зросла від 11-12 гривень за десяток до 16-20 гривень. У ситуацію на ринку курячих яєць втрутився навіть Антимонопольний комітет України. АМКУ наказав встановити економічно-обґрунтовані ціни. Зокрема рекомендували птахофабрикам і торговельним мережам утриматися від встановлення гуртово-відпускних і роздрібних цін, що перевищують їхній економічно обґрунтований рівень. В АМКУ тоді не побачили об’єктивних економічних причин для зростання цін.
Однак виробники та торговці не дуже злякалися грізних рекомендацій АМКУ і ціни не тільки не знизили, а навпаки, вони зростали і далі. Водночас виробники та торговці причинами подорожчання називали ситуацію на Сході країни та дорогі корми.
Нині на полицях супермаркетів Чернівців торгують курячими яйцями різних виробників. І ціна на них, насамперед, залежить від виробника та якості продукту. Яйцями із однієї місцевої птахоферми торгують на ринках міста. Тут цінова політика дещо відрізняється від завізних яєць у супермаркеті, і вони дешевші.
Щоправда, за домашнє яйце на ринку «Центральний» просять 4 гривні за штуку. Продавчиня на ринку із Кіцманського району Марія каже, що у цей період кури перестають нестися, через це така висока ціна. Та й виростити і прогодувати курку, аби вона знесла яйце, зараз дорого.
У департаменті агропромислового комплексу Чернівецької ОДА повідомили, що в області є дві птахофабрики. І вони спроможні повністю забезпечити потреби ринку краю курячими яйцями. Однак сказати більше, які причини того, що у Чернівецькій області ціни на яйця одні з найвищих в Україні (такі дані Держстатистики станом на серпень 2015 року), без офіційних запитів тут не спромоглися.
Дізнатися бодай якусь інформацію від місцевих птахоферм теж складно. На птахофермах в офісах сидять люди, які уяви не мають про ціноутворення на продукцію, яку там виготовляють, або ж побоюються щось говорити без керівника.
Продавці яєць із птахофабрики, що на Заставнівщині кажуть, ціна на їхню продукцію зросла «через підвищення цін на все». Залізний аргумент, яким може користуватися будь-який виробник, чи торгаш.
Тим часом, експерти констатують, що українці дедалі більше економлять на продуктах харчування. І за останні півроку обсяги споживання зменшилися приблизно на 30%. Основна причина, девальвація гривні та низька купівельна спроможність населення.
Однак торговці, попри скорочення обсягів споживання, не хочуть втрачати заробітків. І за рахунок підвищення цін намагаються взяти своє. І таки - беруть.
Ольга МАКСИМЮК
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар