
Реформа середньої школи в Україні нині тісто переплітається з децентралізацією. У контексті цієї ж реформи з 1 вересня в Україні планують утворити опорні школи. Сергій Квіт, міністр освіти і науки МОНУ зазначив, що їх в області повинно бути не більше п`яти, вони мають бути забезпечені шкільними автобусами, лабораторіями, енергозберігаючими технологіями.
Власне, в Уряді пояснюють, що опорні школи - це середні навчальні заклади, які з`являться в Україні після реорганізації системи середньої освіти. Саме за рахунок скорочення у регіонах кількості ЗОШ, опорні школи (5-9 класи) з'являться у більш-менш великих населених пунктах. А в селах і невеликих селищах залишаться тільки початкові школи (1-4 класи). Тому закриття нечисленних шкіл у такому разі не уникнути. Втім, чиновники запевняють, що проблемою це не буде, оскільки дітей із віддалених сіл доставлятимуть до опорних шкіл автобусами. Придбання яких поки лише у планах.
Чернівецька область на опорні школи отримає 5,5 мільйона
Буковинські освітяни запевняють, що питання опорних шкіл – це питання ефективності використання ресурсів. Тут треба підходити дуже виважено, індивідуально до кожної окремої школи, враховуючи можливість підвезення учнів, наявність дороги.
Директор департаменту освіти і науки Чернівецької ОДА Оксана Палійчук розповідає, що опорна школа матиме 360 учнів, мінімум два класи на кожній паралелі, не менше трьох філій, якими будуть школи І ступеня і можуть бути школи ІІ ступеня.
- В опорній школі має бути досвідчений директор, кваліфікований педагогічний колектив, достатня матеріально-технічна база, забезпечення спортивними спорудами, - каже О. Палійчук.
Кращі школи обиратимуть у конкурсі з двох етапів.
Світлана Прінько, директор комунальної установи «Група моніторингу системи освіти, господарського обслуговування на аудиту установ освіти області» розповідає, нині є розпорядження ОДА щодо конкурсу. Він повинен відбутися у два етапи: на районному рівні до 20 квітня, та на обласному – до 20 травня.
Переможець районного етапу переходить на обласний рівень, а у конкурсній комісії будуть як освітяни, так і представники громадськості. Переможці отримують чималу фінансову підтримку – 5,5 мільйона гривень. Ці кошти використають на закупівлю автобусів, проведення Інтернету, матеріально-технічне оснащення.
Власне, змінюється і сама структура шкіл.
- Юридичною особою буде лише опорна школа, решта – філії, - зазначає С. Прінько. – Відповідно, і дирекція буде в опорній школі, а у філіях лише заступники. Це питання нині активно обговорюють. З громадськістю треба проводити інформаційно-роз`яснювальну роботу, адже люди все нове сприймають насторожено. Варто пам`ятати, що це не однорічний захід – він багаторічний.
По-новому розроблятимуть і навчальні плани як опорних шкіл, так і філій. Цим займатиметься керівництво опорного закладу. Обсяг педагогічного навантаження також визначатиме директор опорної школи, відповідно до законодавства. Дирекція визначатиме і структуру навчального року, розклад уроків. Очікується, що буде переатестовано вчителів і зменшиться кількість ставок. Відповідно, постане питання зарплат, адже зараз формула оплати прив’язана до кількості учнів у класі.
Крім того, уже назріла проблема забезпечення шкільними автобусами. За підрахунками чиновників, їх потрібно не менше тисячі. Також потрібно відремонтувати дороги, якими їздитимуть ці автобуси, тому опорні школи мають брати участь у складанні карти доріг, які слід відремонтувати. Як воно буде на практиці – час покаже.
Яна МАРІЯНЧУК
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар