
Охочі продовжити молодість та красу використовують косметику, не усвідомлюючи, яку небезпеку можуть нести звичайні косметичні засоби. Мало того, небезпечну продукцію не лише виготовляють у великій кількості, але й широко рекламують.
Тож як знайти справді якісну та безпечну косметику?
– Розпочнемо з того, що якість та безпечність – різні речі, – пояснює читачам «Погляду» асистент кафедри гігієни та екології БДМУ Оксана Іфтода. – Безпечний продукт – це нездатність завдати людині шкоду. Якість або ефективність – це відповідність властивостей, заявлених виробником, реальній дії продукту.
На жаль, реальність сучасної косметичної промисловості така, що велика кількість косметичних засобів є фактично небезпечною сумішшю хімікатів та канцерогенів.
Щороку з’являється понад 1000 нових хімічних сполук, які використовують у виробництві косметики, та скільки з них є небезпечними?
Салонна косметика, за рахунок вмісту в ній гормональних речовин, може спровокувати ендокринні порушення
Згідно даними «EU Cosmetics Directive» (Загальноєвропейські нормативи по косметиці), із 70000 косметичних компонентів в Європі дозволені лише 3000.
За словами О. Іфтоди, для правильного вибору косметичного засобу необхідно знати:
* світову класифікацію косметичних засобів;
* технології виробництва;
* склад косметичної продукції.
Отже, косметика поділяється на декоративну для очей, губ, обличчя, нігтів (олівці, туш, тіні, помади, пудра, тональні креми, лаки для нігтів тощо) та на засоби по догляду за волоссям, шкірою обличчя, тіла, рук та ніг (шампуні, лосьйони, креми, бальзами тощо).
Сертифікація косметики здійснюється Асоціацією незалежних експертів, центральний офіс якої у Швейцарії. Світовий косметичний бренд, який бажає отримати Сертифікат якості, звертається у цю Асоціацію з проханням проведення незалежного тестування своєї продукції. Тестування проводить, відповідно до заявленого списку, експерт Асоціації, без попередження, шляхом вилучення косметичного продукту з конвеєра безпосередньо на виробництві та направляється у власну лабораторію Асоціації.
При виборі косметики слід пам’ятати:
* якісна та ефективна косметика не може бути дешевою, водночас вона більш економна у використанні,
* необхідно враховувати тип шкіри, віковий та гендерний аспект (косметика для жінок, чоловіків, дітей, підлітків, вагітних),
* про вміст небезпечних інгредієнтів (звертати увагу на склад засобів),
* дотримуватись рекомендацій виробника щодо термінів придатності та умов зберігання косметики, в т.ч. після відкриття флакона.
Існує така світова класифікація косметичних засобів (за даними CIDESCO – Міжнародного комітету по косметології та естетиці):
1. Mass market.
2. Middle market.
3. Косметика класу «Люкс».
4. Салонна косметика.
5. Космецевтика (лікувальна косметика).
Дешева косметика може провокувати алергічні реакції, гіперпігментацію та комедоноутворення
Mass market – дешева косметика, що виробляється великими партіями. Має токсичний склад, інгредієнти – продукти нафтохімії. В склад входять штучні консерванти, похідні фенолу і формаліну. Для активного поширення на ринку такої продукції використовується потужна реклама, яка складає 70% вартості продукції, 20% – на упаковку, 10% – на виробництво. Така косметика може провокувати алергічні реакції, гіпо- або гіперпігментацію, набряк, комедоноутворення та інші проблеми шкіри. Ось невеликий перелік небезпечних інгредієнтів, які можуть використовуватися в косметиці такого рівня: Mineral oil, Propylene glycol, SLS, Glycerin, Collagen, Elastin, Lanolin, Liquidum paraffinum, Albumin, Petrolatum, See weed, Castor oil, Diethanolamin, Isopropyl myristat, Decyl oleat, Octyl stearate та інші.
Middle market – косметика середнього класу. Вміст природних біологічно активних речовин складає від 30-60%, все ж є консерванти – бензоати та парабени. Для запобігання звикання не рекомендується користуватися такою косметикою більше шести місяців.
Косметика класу «Люкс» – високі технології, вміст природних компонентів 70-80%. Це селективна косметика з використанням екологічно чистої сировини та інтерактивних ензимних технологій. Косметика не має ефекту звикання, при відміні не відбувається різкого ефекту старіння. Консерванти лише натуральні: колоїдне срібло, бензойна кислота, очищений прополіс, олія чайного дерева, тощо.
Салонна косметика – косметика для професійного використання. Може викликати звикання за рахунок вмісту в ній гормональних речовин, що може спровокувати ендокринні порушення. Така косметика має швидкий, але нетривалий ефект.
Космецевтика, або лікувальна косметика буває 3-х рівнів. Продукція проходить клінічні випробування і дозволена для використання людям з такими шкірними захворюваннями, як псоріаз, екзема, атопічний дерматит. Гіпоалергенність 94-98%. Відповідає міжнародним стандартам якості GMP, FDA. У її складі відсутні синтетичні компоненти, колаген та еластин тваринного походження, екстракт плаценти, синтезовані ліпосоми.
Космецевтика 1-го рівня продається винятково в аптеках. Така косметика працює лише в шарі епідермісу, до базальної мембрани. Тому, якщо проблеми виникають у дермі, вона є неефективною. При умові тривалого використання можна досягти таких позитивних результатів: зменшити сухість та жирність шкіри, на 35-40% усунути дрібні та глибокі зморшки.
Космецевтика 2-го рівня – такі засоби працюють на клітинному рівні. В світі є 7 фірм, які виготовляють таку косметику. Вона не викликає звикання, стимулює процеси регенерації шкіри. Така косметика працює у дермі та епідермісі, але на відміну від косметики класу «Люкс», має макромолекулярну структуру та ультралегку текстуру. Максимальний ефект досягається через 90 днів.
Космецевтика 3-го рівня – працює у всіх шарах шкіри. Наділена всіма властивостями та перевагами космецевтики 2-го рівня, але діє більш ефективно. Така косметика стала доступною споживачу 2004 року. Косметичні засоби цієї категорії створені на основі досягнень ортомолекулярної медицини з використанням нанотехнологій.
Завжди робіть правильний вибір і будьте красивими!
Ольга ШУПЕНЯ
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар