
Автовласники переважно звикли, що їхній автомобіль потрібно готувати до зимового періоду. Хто планує експлуатувати авто взимку, міняє гуму, замінює рідини, проводить технічний огляд, можливо міняє акумуляторну батарею, обробляє кузов тощо.
Водночас після зими більшість водіїв лише міняє зимову гуму на літню. Хоча навіть після відносно м’якої зими автомобіль потребує певного технічного обслуговування. І витрати на це також будуть чималими.
Міняємо шини
Ця процедура найперша, що потрібно зробити, коли середньодобова температура перетнула плюсову позначку. Звісно, весняне тепло може бути оманливим, тому поспішати з цим також не варто.
Саме від гуми залежить зчеплення з поверхнею дороги, а тому потрібно обирати шини з відповідним протектором. Відповідно постає питання, чи можна поставити старі шини, чи вони занадто зношені і доведеться купувати нові. Занадто зношені шини не забезпечують належного зчеплення, а тому небезпечні.
Фахівці стверджують, що найбільш важкою для «здоров’я» автомобіля порою року є зима
Якщо ви використовували шини п’ять і більше років, то варто ретельно перевірити, чи можна їх використовувати. Хоча часто водії можуть користуватися одним комплектом впродовж навіть 7-10 років. Але надзвичайно ризиковано.
У разі. Якщо вирішили придбати нові покришки, то потрібно усвідомлювати, що це задоволення не з дешевих. Комплект гуми може коштувати (усе, звісно, залежить від виробника, діаметра, висоти, профілю, призначення тощо) від 4 тисяч гривень.
Оглядаємо двигун
Під час підготовки до нового сезону не варто забувати про двигун вашого «залізного коня». Взимку навантаження на двигун значно зростає, відбуваються значні перепади температури. Відповідно це позначається на окремих вузлах мотору.
Йдеться насамперед про пластмасові та гумові деталі. Якщо виникає підозра, що вони втратили еластичність чи пружність, їх необхідно замінити. Інакше може протікати мастило чи пальне з двигуна, чи охолоджувальна рідина з системи.
Окрім того, жодний захист не убезпечує ваш автомобіль від потрапляння у відсік двигуна бруду. Тому потрібно його ретельно вимити.
Вартість технічного огляду двигуна коливається від 50 гривень. За ці гроші механік лише вкаже на несправності, які потрібно усунути.
- Ціна за ці послуги залежить від марки автомобіля, що дорожче авто – то, відповідно, більша ціна, - розповідає автомеханік Денис Гусак. – Окрім того, ми можемо провести комп’ютерну діагностику двигуна, або лише поверхневий огляд.
Міняємо мастило
Найголовніше правило під час вибору мастила – потрібно знати, що рекомендує виробник.
Як каже автомеханік, потрібно врахувати кілька факторів, зокрема марку, модель та рік випуску. Тип і стан двигуна, умови водіння та експлуатації, в’язкість мастила та клас (або стандарт заводу-виробника).
Скільки коштує підготовка
Послуга |
Ціна |
Заміна шин |
Комплект коштує від 4 тисяч гривень («перевзути» авто коштує від 20 гривень за колесо) |
Огляд двигуна |
Від 50 гривень |
Заміна мастила |
Ціна мастила – в межах 1 тисячі гривень (послуги з заміни мастила – 40 гривень) |
Ціна акумулятора |
Від 600 до понад 1 тисячі гривень |
Діагностика підвіски |
Від 50 гривень |
Підфарбувати |
Від 200 гривень |
Діагностика гальмівної системи |
Від 40 гривень |
Але не варто заливати мастило набагато вищої якості, аніж рекомендоване виробником, або залежно від двигуна. Хоча продавці рекомендуватимуть зробити саме це. Навпаки, це може призвести до утворення більшого нагару та зношення двигуна.
Щодо ціни, то вона коливається у межах тисячі гривень. Варто врахувати, яке саме мастило потрібне автомобілю – мінеральне, синтетичне чи напівсинтетичне.
- Хоча, якщо на зиму ви не міняли мастило на спеціальне і воно не вичерпало свого ресурсу, то міняти його немає нагальної потреби, - каже автомеханік Денис Гусак. – Але якщо вирішили, врешті, поміняти мастило, то необхідно також поміняти фільтр. Його ціна коливається від 200 до 300 гривень. Але знову ж таки все залежить від авто та марки фільтра.
Не заведеш, не поїдеш
Узимку навантаження, особливо під час запуску двигуна, на акумуляторну батарею зростає. Окрім того, чималі перепади температурного режиму. Тому ваш акумулятор зношується значно швидше. Також якщо ви взимку не користуєтеся автомобілем і не підзаряджаєте акумулятор, то він може вийти з ладу.
Тому навесні необхідно перевірити щільність акумулятора, якщо вона вища за норму, то необхідно долити дистильованої води.
Також необхідно перевірити контакти. Якщо там з’явилася іржа, то її необхідно обов’язково очистити.
Нова акумуляторна батарея вартує від тисячі гривень. Якщо вирішили придбати вживану, то ціна може зменшитися навіть до 500-600 гривень.
Роботи з підвіскою
Під час підготовки до весняно-літнього сезону необхідно також обов’язково перевірити підвіску авто. Варто зробити повну діагностику ходової частини.
Обов’язково перевірте налаштування рульових тяг, амортизатори, стан сайлентблоків, підшипників, шарнірних з’єднань тощо. Якщо на пластикових деталях з’явилися тріщини, то їх необхідно замінити.
Не зайвим буде перевірити розвал-сходження. Особливо після того, як змінили зимову гума на літню.
Діагностика ходової частини коштуватиме від 50 гривень.
Підфарбувати
Як свідчить практика, дефекти лакофарбового покриття – річ неминуча для будь-якого автомобіля. І вже коли вони з’явилися, важливо якомога швидше їх усунути.
Фахівці стверджують, що найбільш важкою для «здоров’я» автомобіля порою року є зима. Відтак влітку доводиться усувати різні дефекти. Значні перепади температур, вплив снігу і сольового розчину, яким рясно посипають дороги, позначаються не тільки на роботі різних вузлів і агрегатів, а й на зовнішньому вигляді машини.
Недивно, що після двох-трьох сезонів подекуди на кузові починає з’являтися іржа і відколюватися фарба, пластикові деталі кузова тьмяніють, а колісні диски або ковпаки від регулярного впливу солі, бруду і піску зовсім втрачають свій первісний колір. Щоб автомобіль набув первісного вигляду, важливо вдало підібрати фарбу.
- Фарби поділяються на ті, що продають вже готовими у банках, і ті, які необхідно готувати, - розповідає майстер з підбору фарб Олександр Мітін. – У Чернівцях є у продажу фарби відомих марок, проте є і дешеві китайські, але про їхню якість важко щось сказати. Відповідно вони поділяються на «металіки» (нітролакові) та акрили. Також є так звані алкідні фарби (стовідсотково синтетичні), але вони дуже поганої якості.
Щодо відмінностей між цими фарбами, то, як правило, фарби у банках набагато дешевші, аніж розливні. Але не потрібно забувати, що до якісної фарби «металіка» потрібно придбати ще кілька компонентів (розчинник та загущувач тощо).
Якщо говорити про цінову категорію, то фарба у банках коштує 9-12 доларів за літр. Акрил вартує значно дорожче – 15 євро, плюс загущувач. «Металік» вартує від 13 євро за літр.
Якщо говорити про підбір фарби, то літр готового продукту коштуватиме до 40 євро. Загалом на автомобіль потрібно десь три літри. Звісно, кожен охочий може купити маленьку кількість фарби – наприклад, 100 грамів. Але треба зауважити, що вона у такому разі коштуватиме дорожче – 8 євро, літр обійдеться вже у 80 євро. Це відбувається через те, що затрати на роботу ті самі.
Щодо фарби у банках, то вона може не підійти вашому автомобілю, навіть якщо у них однакові номери фарб. Відмінності між партіями фарб можуть бути 20-30%, це так зване калібрування кольору. Тому підбирати фарби треба, тоді колір обов’язково зійдеться з кольором автомобіля.
Гальмівна система
Справні гальма – це насамперед безпека руху. Зважаючи на те, що багато ущільнювачів гальмівної системи виготовлені з гуми, після зими потрібно бути з ними особливо уважними.
Інакше, одного разу гальма можуть відмовити і це призведе до непоправної шкоди. Тому під час підготовки до нового сезону необхідно ретельно перевірити, чи немає протікань, перевірити гальмівні патрубки, за потреби замінити гальмівну рідину.
Прокачування гальмівної системи коштуватиме від 40 гривень.
Сотні дрібниць
Звісно, лише переліченими заходами підготовка до нового сезону не обмежується. Потрібно зробити ще сотні дрібниць (кожен автовласник краще знає, на що потрібно звернути увагу).
Якщо комусь достатньо лише «перевзути» авто, то хтось проходить комплексний технічний огляд, замінює усі рідини, підфарбовує, чистить та вимиває салон, замінює зношені деталі тощо. Усе залежить від стану автомобіля та гаманця.
Олесь ЗАДНІСТРОВСЬКИЙ
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар