
Україна у «червоній зоні» через пандемію COVID-19, тому в європейські країни українців не впускають навіть з безвізом. Виняток – якщо в українця є посвідка на проживання в ЄС або запрошення на роботу чи навчання. Липові документи роблять бізнесмени, які займаються «євротурами» українців за кордон для купівля автомобілів.
Раніше в Литву, наприклад, можна було їздити через Білорусь чи Латвію, але Білорусь теж зарахували до «червоної зони» і зобов'язали проходити карантин 2 тижні у Литві. Сидіти там два тижні – марно витрачати гроші на проживання, а це не вигідно. Тому нині в Європу можна в'їхати лише через Угорщину. Та цю країну треба покинути протягом 24 годин, та й на кордоні з Україною величезні черги.
Тому навіть для поїздки в Литву треба їхати в Угорщину та Польщу. Така дорога з України (зокрема з Харкова чи Києва) забирає до 40 годин. Вартість документів та дороги (у мікроавтобусі) залежно від ситуації – 250-300 євро.
Якщо автомобіль купили у Литві, потрібна купча (можна заповнювати від руки). Але перед тим треба укласти угоду з брокером. За характеристиками авто та фотографіями брокер скаже, яку суму зазначити у купчій. Вартість послуг брокера – 200-300 доларів США.
На придбаному авто з Литви краще їхати через Польщу
Після цього їдете в Regitra (сервісний центр Литви), щоб зняти авто з обліку. Разом з цим документом вам видадуть ще й транзитний номер. Крім того, потрібно купити страховку «Зелена карта» для поїздки Європою на мінімальний термін.
Їхати на придбаному авто з Литви краще через Польщу. Можна провезти запчастини, колеса, продукти. Білоруси не пускають з цими товарами.
Поки ви їдете до Європи, митний брокер має час, щоб оформити ПД – попередню декларацію. Митні платежі, згідно з нарахуваннями брокера, треба сплатити до перетину кордону, але є нюанс: платником має бути людина, на яку будете розмитнювати машину. З платіжкою та копією ПД можна в'їхати на митну території України та прямувати до свого міста, де повністю оформити авто.
Що привезти з Європи під розмитнення. Акцизний податок на дизельні авто в півтора раза більший, аніж на бензинові, тому зараз частіше привозять авто саме з бензином об'ємом 1,2-2,0 л. Причому недорогі: Skoda Fabia, Dacia, Renault Scenic та Megane, Hyundai i30, Opel Zafira, VW Polo. Розмитнення таких авто обійдеться десь у 1500 – 2000 євро.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар