
Один з культових кросоверів сучасного автопрому Porsche Cayenne, оснащувався досить ефективними агрегатами: від двигуна і трансмісій до гальмівної системи. У базовій комплектації використовувалися більш продуктивні гальмівні супорти, диски і колодки. Дізнайтеся більше про типи та ефективність Cayenne систем у нашому огляді.
Німецький позашляховик пережив вже три покоління, кожне з яких було доопрацьовано і переоснащено в дусі сучасних технологій.
Cayenne першого покоління, який мав індекс 9PA (або 955/957), отримало високопродуктивні гальмівні системи Brembo як на передній, так і на задній осі з конвеєра. Виходячи із заявлених динамічних характеристик, модель оснащувалася супортами з 4, 6 і 8 поршнями розміщеними опозитно. Відповідно, існувало три розміри гальмівних дисків - 330, 350 і 380 мм. Виходячи з розмірів диска, була створена спрощена класифікація - Z17, Z18 і Z19 (до речі більш популярна серед автолюбителів). Найбільш життєздатною стала версія для 18-го колеса з 350-міліметровою поверхнею - система встановлювалася і на друге покоління позашляховика.
Окремо варто відзначити наявність карбон-керамічного комплекту - так званої системи PCCB (Porsche Carbon-Ceramic Brakes). Перша версія кросовера обзавівся композитними дисками діаметром 390 і 410 мм з жовтими супортами Brembo, оснащеними 6 розміщеними опозитно поршнями.
До речі, Porsche, в справі гальмів, вже давно запровадили кольоровий маркетинг: колір супортів вказує на тип гальмівної системи. Якщо ви досвідчений «поршевід», то вам не складе труднощів визначити тип супортів, знаючи їх відтінок. Наприклад, в системах PCCB були встановлені жовті механізми.
Покоління 92А (друга генерація) частково зберегло ефективні інженерні ноу-хау першого Cayenne, але й частково впровадило нові розробки. Система з дисками 330 мм вже пішла в небуття, і тепер мінімальний розмір штатних гальм становив 350 мм в діаметрі. Альтернативою стало поєднання 6-поршневого Brembo з дисками по 360 міліметрів в зовнішньому діаметрі, але з робочою товщиною 36 мм. Що стосується вуглекерамічних версій, то вони дісталися у спадок від попередника - ті ж 6 поршнів з дисками по 390 мм.
Позашляховик Porsche третього покоління 9YA вже запропонував власникам деяку різноманітність. Топова версія кросовера оснащувалася карбон-керамічними системами японського бренду Akebono. Не можна сказати, що японці - якісь новачки, але Порше «не зраджував» Брембо кілька десятиліть, і здавалося, що ця любов назавжди. Однак 10-поршневі моноблочні супорти Akebono в парі з композитними дисками 420 і 440 мм стали мало не знахідкою для третього Cayenne (такі ж системи можна зустріти на Audi Q7 / Q8, Lamborghini Urus і ін.).
Гальмівні колодки для всіх трьох поколінь традиційно випускалися на класичній органічній основі. В результаті любителям активного водіння доводиться лопатити вітрини спеціалізованих магазинів, щоб отримати щось більш ефективне. Основним вектором вибору тут є керамічні або карбон-керамічні гальмівні колодки Porsche Cayenne: високий коефіцієнт тертя і пристойна інформативність значно підвищують продуктивність стандартної гальмівної системи.
Що стосується обслуговування гальмівної системи німецького позашляховика, то базові системи 17-го, 18-го типорозмірів досить популярні і підбір дисків і колодок не викличе труднощів. Власникам гальм для 19-го колеса першого покоління, а також версій PCCB доведеться трохи потерпіти. Під вуглекерамічні диски підходять не всі гальмівні колодки, а тільки високотемпературні, адже звичайна органіка може пошкодити композитну лопать диска. З підбором ремкомплекту гальмівного супорта - також завдання може виглядати дещо складним - особливо у випадку з 8 і 10 поршневими механізмами. Тут не завжди вдається знайти відповідні пильовики і манжети, адже потрібно точно знати, якого розміру штатні поршні. Проте купити необхідний ремкомплект можна в спеціалізованих магазинах - як по «оригіналу», так і по аналогам.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter