
Чотири роки тому в Україні скасували обов’язковий технічний огляд легкового транспорту (який не використовується у комерційних цілях). Водії полегшено зітхнули, оскільки це була одна з найбільших корупційних схем у державі.
Але полегшувати життя українців – не у принципах нашої влади. Наприклад, Кабінет Міністрів України ухвалив запровадити з 2019 року обов'язковий технічний огляд легкових автомобілів, який було скасовано 2011 року. З 2017 року він повертається для автобусів, а до 2022 року – для мотоциклетної техніки.
Як йдеться у повідомленні Міністерства інфраструктури, ці положення були схвалені урядом у рамках презентації законопроекту «Про приведення законодавства України у сфері автомобільного транспорту відповідно до актів Європейського союзу».
Також, згідно з документом, пропонується ввести встановлення пристроїв для обмеження швидкості вантажних автомобілів до 90 км/год (з 2016 року), автобусів - 100 км/год (з 2017 року) та шкільних автобусів - 70 км/год.
Крім того, з 2021 року пропонується запровадити ліцензування вантажоперевізників (понад 3,5 тонни), а також до 2019 року запровадити обов'язкову перевірку часу роботи/відпочинку водіїв громадського транспорту з допомогою тахографів.
- Ми усі пам’ятаємо, як відбувався і проходив техогляд. Можна було привезти автомобіль, який навіть був не на ходу, і він за певну мзду отримував талон, - каже автовласник Сергій. – Це була надприбуткова схема. Якщо його повернуть – то ми знову відкотимося назад. Може варто було б запровадити його лише спільно зі страхуванням – тобто автомобіль не застрахують, поки не буде довідки про належний технічний стан автомобіля. Але від цього потрібно обов’язково усунути будь-яку державну структуру і щоб ліцензійних СТО для цього було багато, а не кілька в області.
Нагадаємо, що 2011 року Державтоінспекцію відсторонили від проведення обов’язкового технічного контролю транспорту.
Тоді Верховна Рада ухвалила законопроект, котрий передбачає скасування обов’язкового технічного огляду для легкових автомобілів, які не використовують у комерційних цілях.
Повноваження ТО передали приватним суб'єктам господарювання. Якщо ж техогляд повернуть, то корупція може перейти від правоохоронців до транспортників. Оскільки всі питання, які стосуються проведення ТО, знову перенесуть від правоохоронних органів до станцій техогляду, відповідно, і сертифікацію цих станцій буде проводити Міністерство транспорту і зв’язку (в області були 22 сертифіковані станції діагностики).
Олесь ЗАДНІСТРОВСЬКИЙ
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар