
При покупці товару в Інтернеті покупцеві видається електронний документ, квитанція, товарний або касовий чек, талон або інший документ у момент вчинення правочину, або у момент передачі продавцем товару покупцеві. Також клієнт має підписати угоду, в якій вказані відомості про порядок обміну та повернення товару, дані продавця, гарантійні зобов’язання, порядок розірвання договору та строк його дії. Електронний договір, укладений шляхом обміну електронними підписами є дійсним і визнається як споживзахистом, так і судами, - пояснює в. о. начальника інспекції у справах захисту прав споживачів Надія Кутиніна.
Шлях укладання електронного договору
1. Продавець надсилає покупцю комерційне електронне повідомлення (КЕП) оферта.
2. Покупець отримавши таке КЕП, повинен надати відповідь на його прийняття, а саме надіслати електронне повідомлення у відповідь, яке повинно бути підписано, відповідно до статті 12 Закону, а саме з використанням електронного підпису, або електронного цифрового підпису, електронного підпису одноразовим ідентифікатором, або аналогу власноручного підпису.
3. Після здійснення сторонами вищезазначених дій, електронний договір вважається укладеним. Продавець, отримавши згоду покупця, повинен надіслати останньому підтвердження вчинення електронного правочину у формі електронного документа, квитанції, товарного чи касового чека, квитка, талона або іншого документа у момент вчинення правочину або у момент виконання продавцем обов’язку передати покупцеві товар.
Таке підтвердження повинно містити умови і порядок обміну (повернення) товару або відмови від виконання роботи чи надання послуги, найменування продавця (виконавця, постачальника), його місцезнаходження та порядок прийняття претензії щодо товару, роботи, послуги, гарантійні зобов’язання та інформація про інші послуги, пов’язані з утриманням чи ремонтом товару або з виконанням роботи чи наданням послуги, порядок розірвання договору, якщо строк його дії не визначено.
Гарантійний термін – з дня отримання товару, розрахунок – за вибором продавця
Закон затверджує порядок розрахунків, які здійснюються будь-яким способом, не забороненим законодавством України. Розрахунки з продавцями, постачальниками послуг за товари, роботи або послуги в електронній комерції можуть здійснюватися з використанням спеціальних платіжних засобів, електронних грошей, шляхом переказу грошових коштів на користь продавця/постачальника послуг, а також готівкою.
Так само встановлюється строк зберігання електронних документів, який становить 3 роки, у разі якщо сторони не домовилися про інший строк. Законом визначено, що докази, подані в електронній формі та/або у формі паперових копій електронних повідомлень, вважаються письмовими доказами, які можна використовувати в суді.
Гарантійний термін на товар настає з дня отримання товару, а не з дати його замовлення.
Уляна ДЕЛІКАТНА
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар