
На жаль, досі будь-які реформи в Україні були приречені на провал. Їх втілюють не задля поліпшення ситуації, а для імітації процесу. Тобто кожна реформа веде не до оптимізації та зростання, а до зубожіння людей та погіршення життя.
Про зміни до Податкового кодексу говорили давно, але безрезультатно. Адже реальні та дієві зміни у цій царині не вигідні саме державі – без фіскального тиску вона не у змозі наповнити бюджет та взагалі існувати.
Зрештою, перед голосуванням про державний бюджет на 2016 рік нардепи таки ухвалили зміни до Податкового кодексу.
Зокрема, пропонується збільшити ставки акцизного податку на спирт та спиртні напої на 50%, на пиво – на 100%, на вина, крім вин натуральних виноградових - на 100%.
Крім цього, специфічні ставки акцизного податку на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну, а також мінімальне акцизне податкове навантаження і сплату акцизного податку із тютюнових виробів збільшується на 40%.
Також зазнала змін схема пільгового оподаткування сільгосппідприємств, зокрема спеціального режиму ПДВ. Для рослинництва: 15% від ПДВ залишити виробнику на спецрахунку, 85% - у бюджет. Для свинарства та птаховиробництва - 50 на 50. Для скотарства 80% ПДВ залишається підприємству, 20% у бюджет.
Порошенко підписав зміни до Податкового кодексу
Щоправда, експерти критично ставляться до урядового законопроекту. Мовляв, він спрямований на знищення малого та середнього бізнесу. Тому замість виходу бізнесу із тіні буде зворотний процес.
- Зміни до Податкового кодексу від міністра Яресько пропонують нам законсервувати той стан. Мало того, ліквідовуються усі системи спрощеного оподаткування саме для середньої ланки, - каже кандидат економічних наук Богдан Ковалюк. - Тобто залишаються підприємці без найманої робочої сили, які працюють на ринку, або надають обмежений перелік послуг (ремонт взуття, одягу, перукарі). Решта переходить на загальну систему оподаткування. Ставка податку на прибуток збільшується з 18 до 20%, завуальоване питання щодо податку на прибуток із доходів фізичних осіб (ПДФО). Він зараз становить 15%, а пропонують його підвищити до 18%. Зменшується єдиний соціальний внесок також до 20%.
Якщо зараз малий та середній бізнес працюють на єдиному податку, то бухгалтера фактично не потрібно. Сам підприємець обраховує загальну суму виторгу, який він отримує, і розраховує суму сплати єдиного податку, яку потрібно здійснити за місяць. Також через спеціальну програму він розраховує зарплату, якщо має найману робочу силу. Великих бухгалтерських знань не потрібно.
Якщо переводимо усіх на загальну систему оподаткування, крім того, з 1 січня 2016 року усі мають працювати через касові апарати, то маленький підприємець, який має, наприклад, маленьке кафе чи магазинчик, займається дрібним виробництвом, йому обов’язково потрібен бухгалтер. Потрібно буде доводити витрати, щоб звітувати перед фіскальними органами.
З-поміж основних змін, які стосуються кожного українця, це нові соціальні стандарти. Зокрема 1 січня мінімальна зарплата становить 1378 гривень. А до кінця року вона має збільшитися до 1550 гривень.
Також відбулися зміни у системі оподаткування.
- Для 1 та 2 групи платників єдиного податку ставки залишаються фіксованими, але при цьому застосовуватимуться до більшого розміру мінімальної зарплати (бази оподаткування), - повідомила керівник сектору комунікацій ДПІ у Чернівцях Наталія Бальон. - Для платників 3 та 4 групи платників податку ставки єдиного податку збільшуються.
Щодо податку на доходи фізичних осіб, то встановлено базову ставку розміром 18% до усієї суми бази оподаткування, незалежно від її розміру.
Окрім того, запроваджено ставку єдиного соціального внеску розміром 22% для більшості страхувальників.
Подовжено дію військового збору розміром 1,5%.
Не змінилися, попри чутки та прогнози, ставки акцизного податку для пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну - 5%.
Транспортний податок – 25 тисяч гривень для автомобілів не старших за 5 років, які коштують не менше 1,03 мільйона гривень.
Податок на нерухоме майно – 3% від мінімальної заробітної плати з 1 метр квадратний площі (жилої чи нежилої).
Окрім того, додатково 25 тисяч на рік за квартири чи будинки, площа яких становить понад 300 та 500 квадратів відповідно.
Олесь ЗАДНІСТРОВСЬКИЙ

Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар