
Насправді є дві проблеми. Перша – закон про фінансовий звіт передбачає чіткі статті витрат. В ньому не прописані витрати на утримання штабу, агітаційної команди. Там чітко написано на ведення агітації шляхом друку матеріалів, проведення заходів та решту речей. Саме через недосконалість прописаного законом фінансування кампанії, кандидати дуже часто не можуть прозвітувати про те, що вони реально фінансують. Про це розповідає політолог, експерт Чернівецької обласної організації «Комітет виборців України» Ігор Бабюк.
- Щодо фінансування тих наявних білбордів та сітілайтів, є нюанс, про який ми не маємо забувати. Партії всеукраїнські, тому, наприклад, якщо вона з виборчого фонду профінансує кампанію по усій країні, без прив’язки до кандидатів, а буде піарити свою партію, то як тут бути?
Ми говоримо про виборчі фонди місцевих організацій, партій та місцевих кандидатів. Тобто тут відзвітувати, що вони зробили, які надрукували листівки, встановили білборди – можна. Це реально проконтролювати.
Скільки може коштувати виборча кампанія нині – важко сказати. Є партії, які фактично повністю вкрили Чернівці білбордами, а є такі, в яких лише по кілька штук. Цю суму можна підрахувати. Але наразі фінансування ще не йде з виборчого фонду. Подивимося після реєстрації, звідки вони будуть фінансувати і в якій кількості. Все одно ми ніколи до кінця не дізнаємося, скільки коштує виборча кампанія як найбагатшого, так і найбіднішого кандидата. Бо неможливо відстежити чорну готівку, за рахунок якої вони покривають свої витрати, - вважає експер.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар