
Якщо Верховна Рада ухвалить відповідний законопроект, то невдовзі імпортні автомобілі стануть взагалі розкішшю. Кабінет Міністрів пропонує збільшити ввізне мито на них з 10 до 25%. Це робиться нібито для підтримки вітчизняних автовиробників. Хоча в Україні не виробляють жодного (!) власного автомобіля, а лише проводять великовузлове складання машин із деталей, які завозять із низькими податками.
– Ми пропонуємо ініціювання Україною перегляду ставок ввізного мита перед Світовою організацією торгівлі з 10% до 25% на імпорт автомобілів світових виробників, – заявив начальника управління розвитку галузей промисловості Міністерства економічного розвитку і торгівлі України Володимир Горник. – Це може посприяти автовиробній галузі в Україні.
Натомість, автоексперти б’ють на сполох, оскільки це може призвести до значного подорожчання автомобілів іноземного виробництва. Що не вигідно ні автоімпортерам, ні споживачам. Відзначимо, що в Україні вже пропонують громадянам авто за найвищими у світі цінами.
Якщо акциз на нові імпортні автомобілі зросте, то це обов’язково позначиться на торгівлі вживаними автівками
– У рекомендаціях виділено два класи авто: до 1500 куб. см і до 2200 куб. см, а це близько 87% ринку. Якщо говорити про подорожчання, то візьміть ставку і додайте ПДВ, наприклад, машини першого класу подорожчають на 7%, а іномарки другого класу – на 18%, – наголосив генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко. – В країнах Євросоюзу ввізне мито на іномарки взагалі відсутнє, а в рамках СОТ воно дорівнює 10%.
Попри те, що наразі планують збільшити ввізне мито лише на нові іномарки, це обов’язково позначиться на ринку вживаних автівок. Вони найгнучкіше відчувають будь-яке коливання ринку і реагують миттєво. І якщо пропозицію Кабміну ухвалять, то вже восени за стареньку іномарку доведеться викласти значно більше коштів.
– Зараз на авторинку вже щонайменше три тижні повний штиль. Людей взагалі практично немає, відтак немає торгівлі, – розповів продавець автомобілів на "Калинівському ринку" Сергій Солонарь. – Очевидно, це пов’язано з періодом відпусток, коли люди витрачають гроші не на автомобілі. Зазвичай найпопулярнішими марками є "Мерседес", "Фольксваген", "Ауді", БМВ. Хоча зараз тенденція така, що купують найчастіше або ж мікроавтобуси, або позашляховики. Переважно купують авто в ціновому сегменті від 10 до 15 тисяч доларів, залежно від достатку родини. Якщо подорожчають нові іномарки, то, відповідно, зростуть в ціні і вживані. Ці процеси взаємопов’язані.
Олексій МИКОСЯНЧИК
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар