
Повірка квартирних лічильників води завжди викликала обурення у чернівчан. Споживачів змушували за власний кошт здійснювати всі маніпуляції із приладами обліку – демонтаж, монтаж та, власне, повірка. Тим, хто має прилади обліку у помешканнях 3-4 роки і не здійснив повірку, дані лічильників визнавали недійсними. Натомість, порушуючи закон про житлово-комунальне господарство, із споживача стягували плату за так званими нормами споживання, які у рази перевищували реальні дані.
Такі речі відбувалися і в інших містах України. Зокрема, у Києві водоканалівці вдавалися до таких ж методів. І довести, що обслуговувати лічильник має підприємство-надавач послуг було дуже складно.
Кілька місяців тому «Погляд» писав, як чернівчанина Івана Вергуна працівники водоканалу хотіли змусити самотужки зняти лічильник води, віднести його на повірку і сплатити за все це із власної кишені.
Усі роботи з обслуговування лічильників повинні проводитися коштом постачальників послуг
Тоді начальник КП «Чернівціводоканал» Сергій Дзезик переконував журналіста «Погляду», що чернівчани мають самі нести прилади обліку води на повірку до приватної фірми, яка має ліцензію на здійснення такої процедури і робити це за власний кошт. Водночас повірка є обов’язковою, раз на три роки. І доки лічильник на повірці, підприємство нараховувало плату за воду по нормі.
Хоча обслуговувати лічильники на електроенергію, тепло, воду чи газ і донині мали надавачі послуг, відтепер споживачі зможуть офіційно змусити їх це робити.
Від 1 січня 2016 року набув чинності Закон «Про метрологію та метрологічну діяльність» ще раз законодавчо регламентовано, що споживач не має жодного відношення до лічильників. Згідно із законом, за повірку чи ремонт лічильників на електроенергію, тепло, воду чи газ має платити не споживач, а постачальник-надавач послуг.
У законі чітко прописано принципи відносин між постачальниками та споживачами послуг. Якщо перекласти з бюрократичної мови статтю 17 (Повірка засобів вимірювальної техніки або просто – перевірка лічильників на відповідність вимогам), то відтепер всі роботи з обслуговування лічильників повинні проводитися коштом постачальників послуг. Також вони мають вчасно здійснювати повірку лічильників.
Тобто підприємства тепло-, водо-, газо-, електропостачання будь-якої форми власності мають самостійно стежити за термінами проведення повірки, письмово під розпис повідомляти споживачів про майбутню повірку і виконувати це за рахунок підприємства. Відтепер це назавжди обов’язки підприємства.
На підприємстві КП «Чернівціводоканал» запевнили, що вже не будуть змушувати своїх споживачів (фізичних осіб), зокрема мешканців багатоквартирних будинків, самостійно здійснювати повірку лічильників. Робитимуть це самі, безкоштовно.
– Наразі ми працюємо над створенням структури, яка буде займатися, власне, повіркою лічильників води, – розповідає начальник КП «Чернівціводоканал» Сергій Дзезик. – Адже такої не було на підприємстві. Це займе приблизно 1,5-2 місяці. Відтак ми складемо графіки повірки лічильників у споживачів, бо є велика кількість таких, де повірку не зробили у термін. Графік складемо самостійно і доведемо його до відома споживачів. Забезпечимо повірку лічильників, згідно із законом, безкоштовно.
Щоправда, за словами керівника водоканалу, безкоштовне обслуговування лічильників стосується лише фізичних осіб, які користуються водопостачанням у багатоповерхівках. Щодо приватного сектору, то питання обслуговування лічильників не врегульовано.
Якщо до вашої оселі завітають працівники водоканалу та запропонують сплатити за повірку лічильника води, не поспішайте – це можуть бути аферисти. Керівник Черівціводоканалу запевнив, що споживачам не варто поспішати і здійснювати самостійно повірку лічильників, це зробить підприємство. Під час повірки лічильника зі споживача не мають право стягувати оплату за воду по нормативах, а, як і раніше, за даними лічильника.
Ольга МАКСИМЮК
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар