
Про необхідність економії сьогодні представники влади говорять мало не щодня. Аби уникнути кризи, навіть пропонують запровадити низку реформ. Щоправда, із незрозумілої причини найбільше економити вирішили на освіті, культурі та медицині, яким і без того останніми роками жилося несолодко. Виявляється, принцип антикризових реформ – забирати у бідних…
Експерти Центру дослідження суспільства проаналізували освітню частину проекту державного бюджету на 2015 рік. За їхніми висновками, бюджет номінально не зазнав урізань, утім, якщо врахувати рівень інфляції, то фінансування в цій галузі буде меншим аж на 40%.
"Основна частина "скорочення" припадає на підготовку робітничих кадрів у професійно-технічних навчальних закладах (мінус 90% фінансування, або 1,1 млрд. економії) та на підготовку кадрів ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації (понад 3 млрд.)", - повідомляють у Центрі дослідження суспільства.
Якщо врахувати інфляцію, то фінансування освіти буде меншим на 40%
Позбавили фінансування ЗНО - на 3 млн. із 96,7 млн. Натомість додали управлінням освіти, поліпшили фінансування премій, стипендій, олімпіад. Зникли з бюджету статті видатків на позашкільну освіту та оздоровлення (28,8 млн.), поглиблену освіту з фізики і математики, спорту у спеціалізованих школах-інтернатах (112, 6 млн.), лишилося тільки 8 млн. на освіту у школах соціальної реабілітації (зі 112 млн.).
Чим керувалися представники влади, розробляючи бюджет саме так, незрозуміло. Окрім того, не варто забувати про низку освітянських реформ, які доводять до жаху і дітей, і вчителів. Чого лише варті відміна стипендії, пільгового проїзду студентів, введення плати за харчування в дитсадках. Та чи не найбільший удар припадає саме на середню освіту. Безкоштовне навчання лише до 9-го класу, збільшення наповнюваності класів, навантаження на вчителів, введення плати за підручники. Усі ці ідеї перекреслюють усе обіцяне чиновниками влітку і повністю знецінюють важку роботу вчителя. Врешті, такі зміни можуть дуже понизити рівень освіти.
Директор Чернівецької ЗОШ №24 Уляна Легусова не розуміє, чому саме освіта зазнає таких змін.
- Ми розуміємо, що економити державі зараз необхідно, але чомусь занадто багато ударів припадає на освіту. Невже до цього на неї так багато витрачали. На освіті не вдасться зекономити достатньо, адже це все копійки, - каже Уляна Іванівна. – Сподіваюсь, що запропоновані реформи не запровадять. Інакше, кваліфіковані вчителі просто не схочуть працювати.
Ірина БЄЛОВА
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар