
Відповідно до Європейської угоди (Женева, 1971 рік ), до пішоходів прирівнюються особи, котрі пересуються в інвалідних візках, які надають руху їм самі, або які рухаються зі швидкістю пішохода, одночасно такі особи з інвалідністю мають право у будь-якому разі рухатися по проїзній частині дороги.
Тому Закон «Про дорожній рух» доповнено новою ст. 191 «Основні права і обов’язки осіб, які рухаються у кріслах колісних». Згідно з новою нормою, особи, які рухаються у кріслах колісних, мають право:
– рухатися по тротуарах, пішохідних або велосипедних доріжках із швидкістю пішохода;
– їздити по краю проїзної частини дороги, вулиці чи по узбіччю.
Особи, котрі рухаються у кріслах колісних зі швидкістю пішохода по тротуарах, пішохідних або велосипедних доріжках, мають право на переважне перетинання проїзної частини по позначених пішохідних переходах. Під час руху вони повинні виконувати вимоги, що стосуються пішоходів.
Особи, які рухаються у кріслах колісних по краю проїзної частини дороги, вулиці чи по узбіччю, повинні пересуватися в напрямку руху транспортних засобів по правій крайній смузі, поворот ліворуч та розворот дозволяється на дорогах з однією смугою для руху в кожному напрямку і без трамвайної колії по середині. Під час руху вони повинні виконувативимоги, що стосуються велосипедистів».
Навіщо потрібне дитяче автокрісло
У багатьох країнах водії, як і возять дітей без автокрісел, платять чи малі штрафи. Скажімо, у Німеччині – 60 євро, Чехії – 78 євро, Естонії – до 400 євро, Польщі – 35 євро.
Експерти зазначають, що це правильна ініціатива, але, на жаль, в Україні обмаль батьків використовуют ьдитячі крісла. За даними опитування, проведеного дослідницькою компанією «Ipsos», крісла використовують лише для 12% дітей у віці до 6 років, і майже ніколи для дітей старшого віку.
«Звичайні ремені безпеки не гарантують оптимального захисту дітей при аварії, адже дитина може легко вислизнути з-підременю, розрахованого на дорослих. А немовлят і малюків взагалі фізично неможливо пристебнути звичайним ременем», – пояснює експерт Олеся Холопик.
Крім того, ремені безпеки утримують дитину не так як потрібно, тому в разі аварії ремінь може пошкодити дитині внутрішні органи.
Обов’язкове перевезення дітей в автокріслах – це поширена європейська практика. За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), правильно встановлені дитячі автомобільні крісла зменшують ймовірність смерті немовлят приблизно на 70%, а дітей старшого віку – на 54-80%.
Руслан Соболь, голова Асоціації малого і середньогобізнесу, підкреслює, що обов’язкове провезення дітей в автокріслах – це міжнародна норма: «Україні пора усвідомити, що ми повинні турбуватися про здоров’я пасажирів, а особливо дітей. Смертність на дорогах у нас значно вища, ніж в Європі».
Ціни на автокрісла різні – від 600 грн за сидіння-бустери і до 6-7 тис. грн за повноцінні великогабаритні крісла. Але не варто забувати, що існують різні групи автокрісел, які потрібно вибирати, зважаючи навік і вагу дитини.
– Ситуацію і ставлення до безпеки дітей потрібно змінювати. Встановлення штрафів – це перша і досить правильна дія. Наступними має бути систематичне залучення до відповідальності. Паралельно повинні йти інформаційні та просвітницькі кампанії для батьків. Ці кампанії мають пояснювати принцип захисту дитини в авто кріслі під час аварії, а також розвінчуватиміфи, на кшталт того, що дорослий під час аварії може врятувати дитину, тримаючиїї на руках, – додає Олеся Холопик.
Нагадаємо, в Україні ввели штрафи за перевезення дітей без автокрісла.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар