
Свідоцтво на право власності на нерухоме майно більше не видаватимуть. З січня 2016 року набув чинності новий порядок реєстрації нерухомого майна. Серед них: скасовується такий документ, як свідоцтво про право власності. Право на нерухомість буде підтверджуватися через Інтернет. Окрім цього, реєстрацію нерухомості можна буде здійснювати у нотаріусів без обмежень.
– Найцікавішим для власників квартир і земель є те, що тепер під час реєстрації нерухомості не видаватимуть свідоцтва про право на нерухомість, – коментує закон юрист Антон Каганець. –
Коментар юриста
Антон Каганець, юрист
Дехто побоюється, що у зв'язку з тим, що тепер не буде «документа з синьою печаткою», може піднятися хвиля рейдерських атак на нерухомість, враховуючи той факт, що надія тільки на електронні бази даних. Будемо сподіватися, що бази даних все ж відповідають вимогам безпеки. Шахрайство, звичайно, може траплятися, особливо, якщо хтось заволодіє електронно-цифровим підписом нотаріуса або реєстратора, але, швидше за все, масовими такі атаки не будуть.
Власникам нерухомості радимо періодично перевіряти свої об'єкти власності в реєстрі, а якщо вони ще не внесені до нього, то обов'язково внести.
Факт володіння нерухомістю буде підтверджуватися рішенням реєстратора про реєстрацію права на нерухомість, яке буде оформлюватися в електронному вигляді. При цьому момент, з якого право зареєстровано, – це момент опублікування такого рішення на веб-порталі Міністерства юстиції України. На руки власник може отримати роздруківку зазначеного рішення, але на неї не ставлять ні підпису, ні печатки реєстратора.
Такі порядки реєстрації нерухомості досить прогресивні, однак населенню, особливо літньому, важко буде зрозуміти, що право на їхню квартиру підтверджується просто роздруківкою.
Водночас юрист вважає такий порядок досить зручним. Адже маючи відкритий доступ до реєстру через Інтернет, можна не виходячи із дому перевірити інформацію про будь-яку нерухомість на території України. Але спершу треба зареєструватися на сайті.
Агенти з продажу нерухомості зазначають, нові порядки реєстрації нерухомості ніяк не вплинуть під час операцій з нерухомістю. Головне питання – платоспроможність людей.
– Нині багато угод, коли люди купують квартиру в новобудові, - розповідає
експерт з продажу нерухомості у Чернівцях Микола Гунько. – Є різні способи купівлі, або вступ у кооператив і проплата внесків,
або інвестиційний договір із забудовником і також проплата внесків.
Щодо оренди нерухомості, то оренда житлового сектору в Чернівцях і так побудована на довірчих відносинах. Під час оренди квартир іноді немає навіть елементарної ЖРЕПівської угоди. Є багато випадків, коли власника нерухомості немає в Україні, а замість нього в оренду житло здає довірена особа. Хоча з юридичної точки зору, має бути укладений договір оренди з підписом сторін.
Тож новий порядок, коли паперові свідоцтва скасують, нічого не змінить.
Ольга МАКСИМЮК
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар