
У листопаді стають чинними нові норми, що стосуються Правил дорожнього руху, на які слід звернути увагу.
- З 4 листопада 2015 року забороняється, зокрема, рух транспортних засобів із навантаженням на вісь понад 7 т або фактичною масою понад 24 т автомобільними дорогами загального користування місцевого значення (підстава – Постанова КМУ від 21 жовтня 2015 р. №869). Звичайно, - це значне обмеження, якщо враховувати, що дороги місцевого значення становлять 91,7% від загальної довжини шляхів України, - каже керуючий партнер універсальної правничо-фінансової аутсорсингової компанії Роман Задорожний.
З 7 листопада у разі, якщо порушення фіксується працівниками поліції, - протоколи про вчинення адмінправопорушення не складається. Виноситься постанова про притягнення до адмінвідповідальності (підстава - закон N596-VIII від 14.07.2015). А бажання оскаржити таку постанову в суді коштуватиме учасникові дорожнього руху 551,2 грн. судового збору, що набагато вище, власне, у багатьох випадках самої адміністративної відповідальності. Загалом, з 7 листопада для водіїв запроваджується багато неприємних сюрпризів. Наприклад, відповідальність за порушення правил дорожнього руху, зафіксованих в автоматичному режимі за допомогою технічних засобів, що дають змогу здійснювати фотозйомку або відеозапис та функціонують згідно із законодавством про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах, матимуть юридичні та фізичні особи, за якими зареєстровано транспортний засіб. Таким чином, якщо авто передано у користування іншим особам, у тому числі за дорученнями, - відповідатиме все одно власник.
Також, враховуючи, що наша область прикордонна, то і важлива інформація для іноземців, що в’їхали в Україну на власних авто. Адже у разі порушення ними правил дорожнього руху в Україні, всі постанови про притягнення до адміністративної відповідальності чекатимуть їх на кордоні на зворотній дорозі. Інформація про такі порушення вноситься до електронних реєстрів Міністерства внутрішніх справ України та Державної прикордонної служби України. Діятиме особливий порядок притягнення до адміністративної відповідальності, що передбачає своєрідне прощення правопорушень. Кожному громадянину, який має право керування транспортним засобом, щороку з початку року і до кінця року нараховується 150 балів. Реальна фінансова відповідальність для водія настане у разі, якщо «вартість» порушень буде перевищувати 150 балів. У випадках, що раніше передбачали «вилку» відповідальності, тобто коли був мінімальний та максимальний розмір штрафу, встановлено чіткий єдиний розмір штрафу.
Повертаються евакуатори: неправильно припарковані авто з суттєвим перешкоджанням дорожньому руху згодом можна буде знайти на спеціальних майданчиках. Враховуючи це, порушникам доведеться сплачувати як сам штраф, так і вартість послуг евакуатора.
- І це ще не всі нововведення. Однак, можна припустити, що всі нововведення працювати одразу не будуть через численні неув’язки в нормативно правовому полі, відсутність належної матеріально-технічної бази та неквапливому створенні відповідних електронних реєстрів, - певен юрист.
Уляна ДЕЛІКАТНА
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Залишити коментар