
За всі 23 роки незалежності України не часто розмір заробітків і рівень цін на споживчий кошик дозволяли жити більш-менш гідно. І, здавалося б, куди вже гірше. Та вже протягом півроку рівень життя населення невпинно котиться у прірву. Національна валюта девальвувала цього місяця до свого історичного мінімуму, відтак курси валют злетіли просто до космічних показників. А це своєю чергою одразу потягнуло вгору ціни буквально на все.
Уже традиційно на навіть найменші коливання курсу інвалют першими і миттєво реагують торгівці пальним. Коли курс долара почав стрімко зростати навесні цього року, цінники на табло АЗС вони замінювали, бувало, по кілька разів на день. При цьому додавали щонайменше 0,5-1 гривню на літрі.
Це саме відбувається і зараз. І хоча курс інвалют нині має дуже опосередкований вплив на ціноутворення на паливному ринку, імпорту ж бо поки що немає, нафтотрейдери і далі мотивують підвищення цін на пальне зростанням курсу долара. Тому сьогодні за літр пального А-92 на дорогих заправках правлять 17,4 гривні, А-95 – 17,7 гривні, ДП – 16,7 гривні. На заправках, де торгують пальним виробництва вітчизняних НПЗ, трохи дешевше, хоча і там за тиждень ціни підвищили на гривню.
– Насправді ціни на пальне зросли й із традиційних причин. А саме через дефіцит. Поставок із Росії немає, а залишки закінчуються. Водночас досі так і не знайшли альтернативних постачальників. Можна було би завозити нафтопродукти з Ірану чи Іраку, однак є проблема – наші заводи не обладнані для переробки нафти легких фракцій, якою торгують ці країни. Відтак спершу доведеться модернізувати хоча б кілька наших НПЗ, – пояснив голова Асоціації працівників підприємств з торгівлі нафтопродуктами Буковини Ілля Хочь.
Если вы заметили ошибку на этой странице, выделите ее и нажмите Ctrl + Enter
Оставить комментарий