
Скоро зима, а отже пора підготувати до неї своє авто. Робити це потрібно ретельно, аби потім не втрапити в халепу на засніженій дорозі чи взагалі не йти пішки через те, що автівка не заводиться. Спеціалісти радять звернути увагу на декілька основних деталей.
Найперше - міняємо антифриз і гуму
- Перш за все потрібно міняти антифриз. Тому що сьогодні у нас мінус три градуси, а завтра - мінус двадцять п’ять. Підбираючи антифриз, обов’язково потрібно звертати увагу на температуру замерзання. Краще, звісно ж, брати із запасом. Хорошим вибором буде антифриз із температурою замерзання мінус тридцять – мінус сорок градусів, тому що ми не можемо бути впевнені, що у нас буде через день-два чи через тиждень, - пояснює автослюсар Михайло Соколовський. - Також не варто забувати поміняти гуму з літньої на зимову, тому що наразі ми не можемо сказати, якою буде зима – теплою чи холодною. Є також універсальні шини, вони, звичайно, зручні. Але якщо зима сніжна, то, звісно ж, потрібно встановити зимові шини, призначені для снігу. Адже універсальна гума підходить і для асфальту, і для бетону, і для болота і зими, але коли сніг, зимові шини значно кращі.
До зими
Тримати авто краще в гаражі, а якщо його немає – захищати від холоду та опадів
Якщо авто стоїть на дворі довго, його бажано накрити, можна також кинути що-небудь на мотор, прикрити радіатор, щоб не задувало сильно снігом. Але все ж таки краще тримати авто у гаражі. Тому що в гаражі не так різко знижується температура, немає опадів. А надворі вітер, машина ще більше охолоджується, а це дається взнаки, коли потрібно її завести.
До зими треба готуватися заздалегідь
Через те, що все дорожчає, подорожчало й обслуговування, і запчастини, і мастило, і пальне. Та майстри кажуть, що ціна на обслуговування піднімається також і через те, що водії самі роблять ажіотаж. Якщо наприклад, прогноз погоди такий, що за кілька днів буде похолодання і випаде сніг, більшість замість того, аби зробити все необхідне заздалегідь, чекає доки випаде сніг і того ж дня їде на ту ж вулканізацію міняти колеса, і всім потрібно в цю ж хвилину.
Гуму потрібно вибирати там, де живеш і відповідно до тих доріг, які маєш, відповідно до автомобіля. Та в будь-якому разі на цьому економити не варто. Бо це як життя, власне, водія, так і життя інших учасників дорожнього руху.
Так само в машині добре мати ланцюги, бо буває всяке. Коли їдеш в гори, наприклад, на зимовій гумі без ланцюгів в деяких місцях не виїдеш. Тому що зимові шини не витримують того снігу і того льоду. Навіть за кордоном, практично у кожній машині вони мають бути взимку і це при тому, що у них хороші дороги. І, звичайно ж, взимку в авто обов’язково повинен бути трос, аби в крайньому разі можна було потягнути машину, якщо забуксувала.
Якщо двигун дизельний, обов’язково перевірте свічки запалення та акумулятор
- Взимку дизельний двигун завести важче. Окрім антифризу та гуми, власникам автомобілів з дизельним мотором варто було б перевірити сам мотор, а також обов’язково продіагностувати свічки запалення – працюють вони чи ні. Якщо хоча б одна із них згоріла, наприклад, автівку практично неможливо завести. Тому що немає потрібної температури в камері згорання, - каже майстер. – А пробувати завести машину з «толкача», не завжди є сенс, наприклад, якщо на дорозі ожеледь, це може й не вийти.
Якщо температура надворі дуже низька, то для таких випадків є спеціальна рідина, яку заливають у всмоктуючий колектор, щоб машина завелася легше. Та, коли свічки запалення працюють добре, а акумулятор в хорошому стані, авто заведеться без проблем навіть при мінус тридцяти.
- Ще на із найважливіших деталей, на які слід звернути увагу – це акумулятор, - акцентує автослюсар. - Влітку акумулятор заводить машину, все нормально, а ось приходить зима, мотор холодний, мастило густе, тому що холодно і акумулятор, якщо він вже слабенький, не заводить авто. І трапляється, що машина хтозна де, завести її неможливо, тоді треба або міняти акумулятор, або просити, аби хтось «прикурив», щоб витягнути авто.
Перед дорогою авто потрібно прогріти
Перед тим, як вирушати, машину потрібно прогріти протягом трьох-п’яти хвилин. Тому що на великому холоді мастило стає густим. Немає хорошого тиску мастила або тиск занадто великий. Тому це проблема, коли водій заводить авто і відразу газує. Це перше, що вбиває мотор взимку. Тому що мастильний насос не дає стільки мастила, скільки потрібно відразу. І можуть тут же прокрутитися вкладиші чи вийти з ладу мастильний насос. Лише коли прогріли машину, можна обережно рушати. Бо коли холодний мотор, не так розігрівається бензин, солярка і машина «не тягне». Буває, що затори на дорогах якраз і виникають через те, що машина заглохла, не може рушити. Немає в авто тієї швидкості, що у прогрітої. Якщо у машині мотор з турбіною, то прогрівати її потрібно тим паче.
Остаточно зупиняти двигун краще не відразу
Щодо зупинки і припинення роботи двигуна, то для старіших машин це не має такого значення, а от у нових автівках краще залишити на декілька секунд мотор на холостих оборотах, особливо, якщо є турбіна. Адже при різкій зупинці не поступає достатньо мастила, а турбіна ще хоче крутитися. Тому краще все-таки 10-15 секунд зачекати, а вже потім глушити мотор.
Тому, якщо авто вчора заводилося, а сьогодні вже ні, треба перевірити акумулятор, свічки запалення, в разі дизельного двигуна, а якщо мова йде про бензиновий мотор, то перевірити повітряний фільтр. Так само треба перевірити антифриз.
Також потрібно перевірити гальма
Дуже важливо перед зимою провести діагностику машини. Перевірити гальмівні колодки, перевірити, щоб трос тримав ручника, щоб гальма були нормальні.
Ні в якому разі не можна доливати гальмівну рідину. Багато хто не зрозуміє, що в разі падіння її рівня не потрібно відразу доливати. Спочатку потрібно подивитися, чому вона впав, адже це не буває просто так. Таке трапляється, бо зношуються колодки або десь вона витікає. Тому потрібно відразу ж звернутися до механіка. А просто так, якщо її долити забагато, то при заміні колодок вся ця рідина витікатиме наверх і тоді потрібно буде все мити. Тому що рідина досить їдка, через що може з часом відпадати фарба і машина почне ржавіти.
Ремонт краще довірити тим, хто на цьому знається
- Якщо говорити про нові авто, оснащені комп’ютером, то варто зазначити, що в разі чого ні в якому разі не варто лізти в механізми. Навіть ту саму лампочку міняти не бажано. Багато хто вважає, що нічого складного тут немає, але водій її нібито поміняв, а бортовий комп’ютер каже, що ні, і тому вона не горить. І поки його не перепрограмують, нічого не вийде, - каже фахівець. - Гіршого немає для механіка, ніж переробляти все після того, як хтось вже лазив. Деякі водії певні що вони все роблять правильно, але проблема залишається і потім з’ясовується, що зробив те він неправильно. Наприклад, всі лампочки горять, а комп’ютер показує, що одна з них згоріла. А річ у тому, що він просто не подивився, що потужність лампочки двадцять один на п’ять, а потрібно двадцять один на чотири. Вона справді не влазить, але він таки втиснув її. І ось через той один ват комп’ютер показує неполадки.
Мотору з турбіною потрібне якісне мастило, призначене саме для нього
Звичайно ж, раз на тиждень чи на місяць потрібно перевіряти рівень мастила. Тим паче, що дороги в нас не надто хороші, зачепити піддоном якийсь камінчик чи ще щось не складно. От і виходить, сьогодні зачепився за що-небудь, зробилася тріщинка, а завтра просто-напросто витекло все мастило.
Окрім того, для мотора з турбіною дуже важливою є якість мастила. І важливо підбирати те мастило, яке потрібно саме для цього мотора. Є комп’ютер, є технолог який розробив цей мотор, і для цього мотора потрібно саме це масло, а не будь-яке інше. Через те, що залили трішечки не те мастило, може статися все що завгодно, наприклад, вийти з ладу турбіна. Особливо нові машини дуже примхливі щодо цього.
Уляна ДЕЛІКАТНА

Если вы заметили ошибку на этой странице, выделите ее и нажмите Ctrl + Enter
Оставить комментарий