Щоб покарати нахаб, потрібно писати скарги
Міські маршрутки нині стають небезпечними для здоров’я: окрім того, що пасажирів немає кому захистити від неадекватних сусідів, можна ще й отримати наганяй від водія.
– Нещодавно їхала у маршрутці №11, – згадує чернівчанка Ірина Крива. – Це було за чверть 10 ранку. На зупинці біля Театральної площі до автобусу зайшла жінка і запитала, чи можна вже їхати за соціальним проїзним. На це водій ніби озвірів і на всю маршрутку почав кричати на бідолашну, відверто ображав її, вживаючи нецензурні слова. Хвилин п’ять шофер не міг заспокоїтись, з новими силами репетував, що його дістали пільговики, які їдуть безкоштовно. І це при тому, що жінка мовчки заплатила за проїзд.
Ситуація з водіями-хамами не нова, щодня стають відомі нові й нові факти про неприйнятне поводження з пасажирами. До прикладу, пасажири часто нарікають на те, що водії змушують оплатити проїзд без здачі або силою виганяють з автобуса пенсіонерів.
Та річ навіть не в ображених почуттях пасажирів. Сварка відволікає водія від дороги та створює небезпеку. Аби перевиховати водіїв, перевізники вигадують нові й нові методи.
– Рік тому відкрили для пасажирів «гарячу лінію» та оприлюднили номер телефону власне у автобусах, – каже директор підприємства, яке обслуговує маршрут №39, Ігор Маліна. – Спочатку невдоволені пасажири дзвонили по 4 рази на день, скаржились на те, що водій лається, палить, розмовляє по телефону під час рейсу. Але запроваджений метод виявився дієвим: люди дзвонять набагато рідше. У нас існує система покарань для водіїв, які провинилися, скажімо, на перший раз зменшуємо кількість годин цього водія на маршруті, відтак він отримує меншу зарплату. Якщо це не допомогло – справа може дійти до звільнення. Щомісяця звільняю найгіршого за рейтингом водія. Тож вони намагаються не ризикувати.
У буковинських автобусах побільшало пасажирів
Утім, для того, щоб вирішити питання з невихованістю водіїв, пасажирам потрібно робити бодай щось.
– Водій – перш за все людина, яка має дуже відповідальну роботу, тож природно, що від перенапруження він деколи може «зірватися» на пасажирах, – каже директор міського Центру пасажирських перевезень Ігор Кожуленко. – Не виправдовую такі дії, просто пасажири повинні розуміти, що провокувати водія не варто. До нас досить часто надходять скарги від пасажирів міських маршруток, зазвичай невдоволення поведінкою виражають жінки середнього та старшого віку. Проте розглядаємо лише скарги, у яких вказано час інциденту і номер автобуса. Для того, аби розібратися у конфлікті, кличемо його учасників на особисту зустріч і вже на місці вирішуємо, як бути. Нерідко водіїв все-таки карають, знімають з рейсів, звільняють тощо. Та інколи люди і самі не хочуть доводити справу до логічного завершення, скажімо, не з’являються на розгляд.
